اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

17 مرکز کانونی در زنجان فعال است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به فعالیت 17 مرکز کانونی در زنجان گفت: طی یک سال گذشته ۱۳ عنوان جشنواره هنری برگزار شده ‌است که از این تعداد سه عنوان بین‌المللی، شش کشوری و چهار استانی بود که کانون زنجان در این جشنواره‌ها ۸۷ برگزیده هنری داشت.

17 مرکز کانونی در زنجان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا نوری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت کانون پرورش فکری از سال ۱۳۴۴ اظهار کرد: از مهمترین اهداف فعالیت کانون پرورش فکری ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از جمله ماموریت‌های کانون را تاسیس مراکز عرضه کتاب و آموزش‌های فرهنگی، هنری و ادبی مخصوص کودکان و نوجوانان در کشور، تهیه و استفاده از وسایل سمعی و بصری، تدارک وسایل آموزشی، تولید، توزیع، نمایش و فروش فیلم‌های سینمایی و تولید تئاتر مخصوص کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: کمک به توسعه و ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان از طریق تشویق نویسندگان، طراحان، هنرمندان و ناشران و همکاری با آنها و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ادبی، هنری و فرهنگی مخصوص کودکان و نوجوانان و ایجاد واحدهای کتاب‌رسانی سیار برای عرضه کتاب به بچه‌ها در روستاها است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون پرورش فکری در سه بخش تولیدی، فرهنگی و بازرگانی انجام می‌شود، گفت: مربیان کانون در این مراکز با ایجاد دسترسی آسان به منابع برای مخاطبین علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه بیش از ۴۰ فعالیت در سه دسته فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی می‌پردازند.

نوری ادامه داد: کتابخوانی، شعر‌خوانی، قصه‌گویی، نمایش‌عروسکی، سرود، پخش فیلم، تهیه روزنامه‌دیواری، نقاشی، سفالگری، تکه چسبانی، گفتگو‌های آزاد و معرفی‌ها(شخصیت، سرزمین، مشاغل) ... نیز از جمله فعالیت‌هایی است که توسط کانون انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های فراگیر، مراکز فرهنگی و پستی نیز از دیگر مراکز فعال کانونی هستند، گفت: همه فعالیت‌های عنوان شده از پشتوانه پژوهشی گسترده‌ای برخوردار است که این مهم در بخش پژوهش کانون صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری در مراکز ۱۷ گانه استان زنجان خبر داد و گفت: انتشارات کانون در مدت زمان فعالیت خود بیش از ۲ هزار و ۷۰۱ کتاب تا سال ۱۳۹۸ منتشر کرده است.

نوری با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری در همه شهرستان‌ها مرکز مرتبط دارد و ۱۳ کتابخانه سیار هم داریم، اضافه کرد: مربیان این مراکز در ۶۵ مدرسه فعالیت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری ۱۳ جشنواره بین‌المللی و کشوری گفت: در این جشنواره‌ها ۸۷ برگزیده داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ عنوان برنامه هنری هم اجرایی شد که شامل انجمن سرود و نقاشی و عکس بود، افزود: همچنین هفت جشنواره ادبی شامل کشوری و منطقه ای اجرایی شد.

نوری با بیان اینکه در ایام کرونا ۹۰۰ فیلم کوتاه ویدیویی در مضامین فرهنگی و ادبی و هنری تولید شده و در بستر فضای مجازی بارگذاری شده است، تصریح کرد: همچنین در این ایام ۲۷۳ نفر نیز در آموزش‌های تخصصی کرونا شرکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه در بخش فرهنگی ‌نیز این کانون هشت عنوان برگزیده کشوری در سال گذشته داشت و ۴۹ عنوان برنامه نیز در این زمینه برگزار شد، به طرح کانون و مدرسه اشاره و عنوان کرد: در طرح کانون و مدرسه، تعدادی از مدارس انتخاب شده و مربیان کانون در این مدارس حضور داشته و علاوه بر فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی، استعدادیابی نیز می‌کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول