اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انجام ۱۱۶ بازرسی از دستگاه‌های سمنان در راستای مقابله با کرونا

مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: ۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی این استان در هفته گذشته با حضور اکیپ‌های گشت و نظارت کمیته بازرسی مدیریت مقابله با کرونا انجام ‌شد.

انجام ۱۱۶ بازرسی از دستگاه‌های سمنان در راستای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الله ولی‌پور‌اصلانی عصر امروز در جلسه کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به امر بازرسی در زمینه شیوع ویروس کرونا جدی است که مورد تأکید استاندار سمنان نیز قرار دارد.

وی اضافه کرد: عدم رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی و عدم بازرسی و ارزیابی‌ها، باعث تشدید وضع شیوع بیماری کرونا در جامعه خواهد شد.

رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ادامه داد: جلسات ستاد بازرسی و ارزیابی کرونا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و موج چهارم مقابله با این بیماری، به‌صورت روزانه برگزار و اقدامات انجام‌شده گزارش داده خواهد شد.

ولی‌پور‌اصلانی بیان کرد: در بخش اصناف، بازرسی‌های مجدد به همراه تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفته و تذکرات لازم به متخلفان داده شود.

وی گفت: طی هفته گذشته، ۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی توسط اکیپ‌های گشت و نظارت کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و تحول اداری انجام ‌شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا در دوایر دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان رضایت‌بخش است.

ولی‌پور‌اصلانی خاطرنشان کرد: در بخش اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و تعطیلی صنوف و دورکاری کارکنان در شهرستان‌ها باید توجه ویژه صورت گیرد.

دورکاری کارمندان نباید ارائه خدمات را تعطیل کند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: رصد اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در استان برعهده کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا در استان است.

حسن سعدالدین بیان کرد: باید به‌گونه‌ای در این کمیته عمل کنیم تا آسیب کمتری به عموم مردم و جامعه در شیوع این بیماری و موج چهارم وارد شود.

وی تصریح کرد: تعطیلات صنوف و واحدهای صنعتی که در طرح قرار دارند، به همراه دورکاری کارکنان دولت، مباحثی است که باید مورداجرای دقیق قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان افزود: در بخش ادارات، توجه به مسائل بهداشتی و رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار داشته باشد؛ چراکه دستگاه‌های اجرایی، الگوی عمل و رفتار مردم و جامعه در بحث مواجه با بیماری کرونا هستند.

سعدالدین عنوان کرد: با کمک دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری سمنان، ۹ تیم بازرسی تشکیل شد و ۷۵ دستگاه اجرایی مورد بازرسی قرار گرفت و ۲۳ دستگاه نیز به‌صورت تلفنی مورد رصد قرار گرفتند.

وی افزود: در زمینه اعمال دورکاری، به‌هیچ‌عنوان ارائه خدمات به مردم نباید تعطیل شود؛ اما این خدمات می‌تواند به‌صورت مجازی، غیرحضوری، الکترونیکی و تلفنی و سایر روش‌ها ارائه شود و دستگاه‌های اجرایی لازم است تا دورکاری کارکنان را به‌صورت دقیق اجرا کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید دقت داشته باشند که دورکاری کارکنان، امری الزامی است، گفت: از توجه و همراهی مردم بافرهنگ و همچنین اصناف استان که همکاری‌های لازم را در بحث توجه به ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا داشتند، تقدیر می‌کنم.

نظارت ۳۰ اکیپ بر عملکرد اصناف سمنان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه گفت: بالغ‌بر ۳۰ اکیپ گشت و نظارت و بازرسی بر اصناف در خصوص رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا و تعطیلی صنوف بر اساس شرایط رنگ‌بندی‌های قرمز و نارنجی، در استان در حال فعالیت هستند.

مهدی یحیایی با بیان اینکه در زمینه نظارت بر تعطیلی اصناف، با مشکلی جدی در استان سمنان روبه‌رو نبودیم، تصریح کرد: با مواردی که مقررات را توجه نکرده و تخلف کردند، پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بازرسی از اصناف و بازار توسط این اکیپ‌ها به‌صورت روزانه در حال انجام است، تأکید کرد: حضور مستمر اکیپ‌ها و گشت‌های نظارت و بازرسی و همچنین اماکن و نیروی انتظامی در شهر، تأثیرگذاری مطلوبی در بحث رعایت و توجه به مقررات و قوانین صنفی و تعطیلی صنوف در خصوص کرونا خواهد داشت.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد اصناف در این استان در خصوص توجه به مباحث تعطیلی صنوف در بحبوحه موج چهارم شیوع کرونا و عمل به مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، همراهی خوبی داشتند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول