اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بهار جهادی در یکی از محروم‌ترین مناطق ایران/ تلاش در قلب محرومیت

گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در ششمین اردوی جهادی در منطقه بشاگرد بهاری متفاوت را برای خود و مردمان مهربان و نجیب یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای ایران رقم زدند.

بهار جهادی در یکی از محروم‌ترین مناطق ایران/ تلاش در قلب محرومیت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شمسون دورافتاده‌ترین روستای بخش گوهران و هم‌مرز با استان سیستان و بلوچستان در بهار امسال میزبان اعضای گروه جهادی ایثارگران بدون مرز بود تا لحظات شاد و به‌یادماندنی برای مردمان سخت‌کوش کودکان دوست‌داشتنی این روستای دورافتاده رقم بخورد.

متأسفانه علی‌رغم گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی مردم منطقه بشاگرد با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند که رفع آنها نیازمند تلاش و کار جهادی شبانه‌روزی همچنین نگاه ملی مسئولان به این منطقه می‌باشد.

نداشتن جاده و یا صعب‌العبور بودن مسیر بسیاری از روستاها، نبود زیرساخت کافی ارتباطات اعم از شبکه موبایل و اینترنت، تلویزیون، مسکن، خانه بهداشت، فرسوده بودن برخی مدارس و فضاهای آموزشی، نبود سرویس بهداشتی و حمام در برخی روستاها، نبود پارک و فضای بازی کودکان، اشتغال جوانان و ضرورت فعال‌کردن معادن و احیای ظرفیت‌های کشاورزی گردشگری همچنین نبود آب سالم و بهداشتی از اهم مشکلاتی است که این منطقه درگیر آن است.

تقاضای زیارت مشهد مقدس توسط اهالی روستای شمسون «۳۲ خانوار» به‌ویژه دانش‌آموزان از تولیت آستان قدس رضوی یکی از درخواست‌های این روستای شیعه‌نشین در ورودی خاک سیستان بلوچستان بود.

علی‌رغم ظرفیت‌های بالقوه بشاگرد و کارهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه انجام شده است، سهم بشاگرد از سفره انقلاب بسیار کوچک بوده، به نظر می‌رسد با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان غفلت‌هایی را که درگذشته صورت‌گرفته را جبران نمود.

برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و ورزشی برای اهالی به‌ویژه کودکان، برپایی نماز جماعت و کلاس‌های قرآن، صحیح خوانی نماز، برگزاری مسابقه اذان، بررسی مشکل کم‌آبی پاک‌سازی محیط روستا از زباله با مشارکت دانش‌آموزان، خرید محصولات و صنایع‌دستی تولید شده توسط زنان بلوچ به‌منظور معرفی و فروش برای آنان تنها بخشی از فعالیت این گروه جهادی بود.

از مسئولین انتظار می‌رود با سفر به این منطقه دورافتاده و محروم، ضمن تحقق وعده‌های داده شده و نظارت میدانی از نزدیک با درد و رنج و مطالبات مردمان نجیب به‌ویژه جوانان جویای کار این منطقه آشنا شوند؛ بهره‌مندی از توسعه مناطق پیرامونی سواحل مکران از دیگر مطالبات جدی مردم مسئولان منطقه بشاگرد است.

به گزارش فارس هفتمین مرحله سفر گروه جهادی ایثارگران بدون مرز به منطقه بشاگرد در تابستان یا پائیز سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول