اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آمریکایی: هیئت‌های مذاکره کننده برجام برای انجام رایزنی نیازمند بازگشت به پایتخت‌ها هستند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که پیش بینی می‌شود که مذاکرات در وین طی هفته جاری به نطقه‌ای برسد که هیئت‌های مذاکره کننده برای انجام رایزنی نیازمند بازگشت به پایتخت‌ها باشند.

مقام آمریکایی: هیئت‌های مذاکره کننده برجام برای انجام رایزنی نیازمند بازگشت به پایتخت‌ها هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه  آمریکا گفت که پیش بینی می کند طی هفته جاری مذاکرات در وین اتریش به نقطه‌ای برسد که هیئت‌های شرکت کننده در مذاکرات نیازمند بازگشت به پایتخت‌های خود برای انجام رایزنی باشند اما هنوز دقیقا مشخص نیست که این اتفاق دقیقا چه روزی خواهد افتاد.

این مقام آمریکایی که با شبکه خبری اسکای نیوز مصاحبه می‌کرد، افزود: «مذاکرات انجام شده در وین فراگیر و متفکرانه بوده است».

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز دوشنبه (۳۰ اردیبهشت/۱۹ آوریل) تصریح کرد این گفت‌وگوها طی هفته گذشته از مرحله کلی وارد مراحل جزئی‌تر نظیر گفت‌وگو بر سر چگونگی رفع تحریم‌ها و پایبندی به توافق هسته‌ای شدند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «پیشرفت‌هایی مشاهده شده است.» او در ادامه گفت بازگشت آمریکا به برجام، دنیا را به مکانی امن‌تر تبدیل خواهد کرد.

بورل در ادامه تأکید کرد: «فکر می‌کنم از هر دو طرف حسن نیت واقعی برای رسیدن به توافق وجود دارد و این خبر خوبی است.»

ساعاتی قبل‌تر، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته بود گفت‌وگوهای احیای برجام در وین وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است.

«میخائیل اولیانوف» در صفحه توئیتر خود نوشت: «در جمع‌بندی نتایج دو هفته ارزیابی درباره احیای برجام می‌توانیم با رضایت بگوییم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است».

از روز  شنبه، علاوه بر نشست کمیسیون مشترک، دیدارهایی نیز به صورت دو و چندجانبه بین هیأت مذاکره‌ کننده کشورمان با اعضای ۱+۴ برگزار شد. در این رایزنی‌ها، سه دیدار بین «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایران و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد. 

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه بعد از نشست روز شنبه در اظهاراتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است، گفت: «مذاکرات اکنون به مرحله‌ای رسیده که طرف‌ها می‌توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند. هیأت ایرانی متن مورد نظر خود را آماده و به همه طرف‌ها ارائه کرده است.»

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول