اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مداح لردگانی در حین مراسم ترحیم دستگیر و روانه زندان شد/ عزم دستگاه قضا در برخورد با عاملان تجمعات

با شیوع ویروس کرونا دستگاه قضایی چهارمحال و بختیاری در برخورد با برگزارکنندگان مراسمات عمومی عزم جدی داشت که در این راستا، ماه گذشته پدران زوجی در مراسم عروسی و روز گذشته یک مداح در حین برگزاری مراسم ترحیم دستگیر و روانه زندان شدند.

مداح لردگانی در حین مراسم ترحیم دستگیر و روانه زندان شد/ عزم دستگاه قضا در برخورد با  عاملان تجمعات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با گسترش ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم ترحیم یا عروسی به تصویب ستاد استانی مقابله کرونا رسید.

در مصوبات این ستاد تصمیم بر این شد با چاپخانه‌ها، گل‌فروشی‌ها، مداحان و مجریانی که باعث ترغیب حضور مردم در تجمعات و به خطر انداختن سلامت جامعه می‌شوند به طور جدی برخورد قضایی صورت پذیرد.

در همین راستا چندی پیش عبدالرضا علیمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی علاوه بر حق‌الناس شرعی، تهدید علیه سلامتی عمومی جامعه نیز تلقی خواهد شد که در قانون، مجازات‌های سنگینی برای این موضوع تعیین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همانطور که در یک تصادف، حتی غیرعمد فردی که باعث ایجاد آسیب جانی و یا مالی به فرد دیگری شده موظف به پرداخت غرامت و جریمه است در خصوص بی‌توجهی به رعایت نکات بهداشتی که منجر به بیماری افراد دیگری در جامعه شود نیز به همین صورت برخورد خواهد شد، چه بسا که شعاع صدمه و آسیب در این زمینه بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی همواره برای حفظ سلامتی مردم از برخورد با هیچ متخلفی کوتاهی نخواهد کرد و مردم می‌توانند با ارتباط‌گیری با مجموعه دادستانی استان پیشنهادات یا تخلفاتی را که مشاهده می‌کنند به اطلاع ما برسانند.

عاملان برگزاری مراسماتی از قبیل ترحیم تهدیدی برای سلامت جامعه هستند

لازم به ذکر است یاسر کریمی نیز در روزهای گذشته در گفت‌وگو با این رسانه گفت: اگر در این شرایط گسترش ویروس کرونا افرادی بدون توجه به تلاش‌های کادر درمان جهت بهبودی بیماران، اقدام به برگزاری مراسمات پر خطر از قبیل خاکسپاری اموات و مجلس ترحیم با شرکت انبوه جمعیت و دعوت از مداحان داشته باشند مرتکب جرم شده و تهدیدی برای سلامت جامعه به شمار می‌آیند.

دادستان شهرستان فارسان تصریح کرد: این افراد علاوه بر اجرای مجازات اصلی مندرج در حکم، طبق نظر دادگاه کیفری و به عنوان مجازات تکمیلی نامشان منتشر خواهد شد تا شهروندان فهیم از هویت و مجازات خاطیان مطلع شوند.

برگزاری مراسم عروسی در شهرستان سامان

 پدران زوج برگزارکننده مراسم عروسی در شهرستان سامان بازداشت شدند

حسن الهی نیز در روزهای گذشته از برگزاری یک جشن عروسی با جمعیت بالا و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یکی از روستاهای شهرستان سامان خبر داد و گفت: پدران زوج برگزارکننده این مراسم به علت بی‌توجهی به  ممنوعیت‌های اعلام شده در حین برگزاری مراسم بازداشت شدند.

دادستان شهرستان سامان ادامه داد: افرادی که بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا اقدام به برگزاری هرگونه تجمع کنند باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

با همه این تاکیداتی که مجموعه قضایی استان در زمینه برخورد با عاملان برگزاری مراسمات داشته‌اند و نگرانی‌های بسیار کادر درمان از این مراسماتی که باعث گسترش ویروس منحوس کرونا در جامعه می‌شود متاسفانه روز گذشته مراسم ترحیم بزرگی در شهرستان لردگان برگزار شد که موجب زندانی شدن مداح این مراسم شد.

دستگیری مداح حین برگزاری مراسم ترحیم در لردگان

سعید جریده‌اصل در این خصوص گفت: متأسفانه علی‌رغم تاکیدات فراوان در خصوص خودداری از برپایی تجمعات و مراسمات مذهبی، صبح امروز مراسمی با حضور عده کثیری از مردم در یکی از آرامستان‌های شهر لردگان با حضور مداح برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان ادامه داد: ضابطان دستگاه قضا بلافاصله پس از اطلاع از برپایی این مراسم با حکم و دستور مستقیم دادستانی شخص مداح را بازداشت و پس از انتقال به دادسرا و تفهیم اتهام با صدور قرار تامین کیفری روانه زندان کردند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ سلامت مردم به عنوان خط قرمز دستگاه قضایی در سطح شهرستان لردگان مورد تأکید و اهتمام دادسراست و همکاری مجموعه دادستانی با کادر درمان و سلامت به منظور مقابله و ریشه‌کنی بیماری کرونا استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول