اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کنگره بین‌المللی شعر کردی «قدس» در کرمانشاه برگزار می‌شود

دبیر مجمع شاعران مقاومت گفت: کنگره بین‌المللی شعر کردی «قدس« ویژه کرد زبان‌های دنیا با انوع زبان‌های کردی، در کرمانشاه برگزار می‌شود.

کنگره بین‌المللی شعر کردی «قدس» در کرمانشاه برگزار می‌شود

مسلم مقدسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: کنگره بین‌المللی شعر کردی «قدس» ویژه کرد زبان‌های دنیا با انوع زبان‌های کردی است.

وی افزود: در این کنگره، اشعار شاعران کرد زبان از سراسر دنیا جمع‌آوری می‌شود که در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز به همین روش کنگره شعر مقاومت به‌نام انتقام سخت برگزار شد و به‌زودی کتاب آن بنام هلسیان منتشر می‌شود.

دبیر مجمع شاعران مقاومت تصریح کرد: شاعران کرد زبان در سراسر دنیا تا روز قدس فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه مجمع شاعران مقاومت و به شماره ۰۹۲۱۶۸۲۰۷۲۸ در پیام‌رسان واتساپ ارسال کنند.

مقدسی با بیان اینکه کنگره شعر کردی مقاومت پیشرفت خوبی داشته است، گفت: برای اولین بار در دنیا، شعر کردی در اختیار جریان مقاومت قرار گرفته که همین ضربه مهلکی به جریان ضدانقلاب وارد می‌کند و آنان از حماسه‌سرایی کردها در عجب هستند.

این شاعر کرد زبان در ادامه با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در این زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این ایام برنامه شب شعر به‌صورت مجازی و برنامه ویژه روز قدس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع شاعران مقاومت در پایان با بیان اینکه استان کرمانشاه پایه‌گذار این برنامه‌ها بوده است، گفت: نهادهای فرهنگی از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و حوزه هنری همکاری بسیار خوبی داشته‌اند که جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول