اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

الزام نصب درب ضد حریق و آسانسورهای برانکاردبر در ساختمان‌های کرمانشاه

معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: نصب درب ضد حریق و آسانسور برانکاردبر در ساختمان‌های سطح شهر کرمانشاه الزامی است.

الزام نصب درب ضد حریق و آسانسورهای برانکاردبر در ساختمان‌های کرمانشاه

بهنام محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: نصب درب ضد حریق و آسانسور برانکاردبر در ساختمان‌های سطح شهر کرمانشاه الزامی بوده و تمامی شرکت‌های ساختمانی، مالکین، سازندگان و شهروندان باید در صورت الزام به اجرای راه‌های خروج ایمن، فیلتر کردن راه پله، نصب درب ضدحریق و همچنین آسانسور برانکاردبر در زمان صدور پروانه نسبت به اجرای این الزامات اقدام کنند.

وی افزود: طی هماهنگی با مناطق هشت‌گانه شهرداری کرمانشاه جهت بلامانع پایانکار، در صورت عدم رعایت این الزامات مالک و سازنده مکلف به انجام تحلیل‌های دینامیکی رفتار آتش و دود و سایر آنالیزها و طراحی‌های مرتبط در ساختمان، متحمل شدن هزینه‌های اضافی و نصب تجهیزات جایگزین است.

معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از دست‌اندکارانتقاضا داریم که نسبت به اجرای تجهیزات ایمنی اعم از درب‌های ضدحریق و آسانسور برانکارد بر منطبق با الزامات ابلاغی در زمان صدور پروانه اقدام کنند.

وی ادامه داد: مسؤولیت عواقب عدم اجرا شامل عدم صدور پایانکار، تقبل هزینه‌های مرتبط با تحلیل دینامیکی و نصب تجهیزات اضافی برعهده مالک و سازندگان متقاضی دریافت پایانکار است.

محمد‌زاده در پایان، اضافه کرد: از دلایل عدم نصب درب‌های ضدحریق می ‌توان به حذف هزینه تهیه درب و همچنین کاهش مساحت پاگرد در راه پله و اضافه کردن این متراژ به واحدهای قابل فروش اشاره کرد که موجب افزایش سود سازندگان، کاهش ایمنی ساختمان و تضییع حقوق ساکنان می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول