اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ژست فلسطین دوستی سفیر امارات؛ توافق آبراهام فضای بیشتری برای دیپلماسی ایجاد کرد

سفیر امارات عربی متحده در سازمان ملل مدعی شد که توافق آبراهام برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، فضای بیشتری برای دیپلماسی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها ایجاد کرده است.

ژست فلسطین دوستی سفیر امارات؛ توافق آبراهام فضای بیشتری برای دیپلماسی ایجاد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسف العتیبه» سفیر امارات عربی متحده در سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانس سالانه ۲۰۲۱ لابی صهیونیستی «جی استریت» در آمریکا مدعی شد که توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت عنوان توافق «آبراهام»، فضای بیشتری برای دیپلماسی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها ایجاد کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، العتیبه با حمایت از توافق آبراهام میان امارات عربی متحده و اسرائیل گفت: «درحالیکه بر روی توافقات آبراهام کار کردیم و الحاق  (اشغال کرانه باختری) را متوقف کردیم، همیشه از آرمان فلسطینیان حمایت کرده‌ایم و همچنان به راه‌حل دو دولتی متعهد هستیم».

وی ادامه داد: «این توافق (آبراهام)، الحاق (اشغال کرانه باختری) را به حالت تعلیق درآورد و فضای بیشتری برای دیپلماسی ایجاد کرد. این (توافق)، پویایی جدیدی در فرایند صلح ایجاد کرد و امارات عربی متحده امیدوار است شاهد باشد که این (توافقات) به پیشرفت واقعی برای مردم فلسطین منجر شود».

سفیر امارات عربی متحده در سازمان ملل در حالی از منافع فلسطینیان سخن به میان آورده است که روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین ماه) سفارت امارات متحده عربی، سالروز اشغال فلسطین را به تل‌آویو تبریک گفت.

در عین حال، «محمد آل خاجه» سفیر امارات در تل‌آویو نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر ضمن تشکر از رئیس رژیم صهیونیستی بابت «استقبال گرم»، سالروز اشغال فلسطین را روز «استقلال» خواند و آن را تبریک گفت. (جزئیات بیشتر)

امارات عربی متحده در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول