اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فارس من| مراکز تجاری برای مساجد، با هدف توسعه انجام می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ایجاد مراکز تجاری برای مساجد با هدف کمک توسعه این مراکز انجام می‌شود.

فارس من| مراکز تجاری برای مساجد، با هدف توسعه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ثبت سوژه «چرا مساجد در شهر زنجان تجاری شده است؟» موجب شد موضوع از مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان پیگیر شود که  حجت‌الاسلام مختار کرمی گفت: مساجد باید دارای منابع پایدار مالی باشند چرا که مساجدی که نظر مالی ضعیف هستند یا مکان تجاری ندارند با مشکل مواجه هستند یا خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اوقاف به دنبال ایجاد منابع مالی پایدار برای مساجد است، افزود: این کار با ایجاد مراکز تجاری در جوار مساجد و اعطای مجوزهای لازم در این بخش محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصله از رقبات مساجد در خود مساجد و برای هزینه‌های مسجد هزینه می‌شود، اضافه کرد: قطعا این کار به اداره بهتر مساجد کمک می‌کند.

کرمی با اشاره به اینکه مساجد سراسر کشور با مشارکت مردم اداره می‌شوند و اگر این مشارکت نبود، هیچ نهادی قادر به مدیریت مساجد نبود، اضافه کرد: نقش هیأت امنا در این بحث نیز تاثیرگذار است و به اداره بهتر مساجد کمک خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در مساجد کار تجاری صورت نمی‌گیرد،  بلکه به خاطر عدم نیاز مسجد به دستگاه‌های دولتی و برای جبران و تهیه مخارج مسجد که بسیار هم زیاد است، این کار انجام می‌شود، اضافه کرد: البته اگر درآمدی به دست آید با نظر هیأت امنا و تایید اداره اوقاف برای همه نیازمندی‌های مسجد از جمله توسعه آن استفاده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه گاها هزینه‌های مساجد آن چنان گسترده است که سال‌های سال نیز نمی‌توان آن را تکمیل کرد، گفت: به عقیده بنده هزینه‌تراشی غیراصولی کمکی به توسعه مسجد نمی‌کند.

کرمی تصریح کرد: توصیه می‌شود، توسعه مساجد براساس نیاز ضروری شهر و محله، نه براساس آمال و آرزو آنهم دست نیافتنی، انجام شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول