اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تاکید رئیس‌جمهور چین بر شکستن هژمونی آمریکا در جهان

رئیس‌جمهور چین با انتقاد از کشورهای غربی برای ایجاد موانع در مسیر پیشرفت کشورهای دیگر، گفت جهانیان خواستار عدالت هستند، نه هژمونی و سلطه قدرت.

تاکید رئیس‌جمهور چین بر شکستن هژمونی آمریکا در جهان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین امروز (سه‌شنبه) خواستار شکستن هژمونی و سلطه قدرت‌های غربی از جمله آمریکا بر ساختار مدیریت جهانی شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شی طی سخنرانی در نشست سالانه «انجمن بائو برای آسیا» با انتقاد از تلاش برخی کشورها از جمله آمریکا و اروپا برای «ایجاد موانع» و تفرقه‌اندازی، گفت این رویکرد نه تنها به نفع هیچکسی نیست بلکه به دیگر کشورها نیز صدمه می‌زند.

وی در اظهاراتی کنایه‌وار خطاب به آمریکا، تصریح کرد: «جهان خواستار عدالت است، نه هژمونی. یک کشور بزرگ، باید از طریق نشان دادن مسئولیت‌پذیری بیشتر از خود،‌ یک کشور بزرگ به‌نظر بیاید [نه سلطه بر دیگران]».

«وانگ یی» وزیر خارجه چین نیز گفته است: «چین نمی پذیرد که کشوری در جهان وجود داشته باشد که خود را برتر از سایرین قرار دهد و در مورد امور جهانی حرف آخر را بزند. اگر ایالات متحده به رویارویی ادامه دهد، چین بدون هیچ ترس و وحشتی مسیر خود را پیش خواهد گرفت».

«ژو گوی‌سیانگ» سخنگوی دولت منطقه‌ای سین‌کیانگ در چین نیز پیشتر گفته بود که آمریکا درگیر بازی سیاسی برای بی‌ثبات‌سازی پکن شده است.

چندی قبل  آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا به بهانه‌های مختلف، تحریم‌های متعدی را بر چین اعمال کردند. سخنگوی وزارت خارجه چین میز با محکوم کردن تصمیم آمریکا در گسترش فهرست تحریمی علیه این کشور، گفت پکن اقدامات لازم برای حفاظت از شرکت‌های خود را انجام می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول