اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پرداخت ۱۵۶ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی منازل سیل‌زده ساوه

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه از پرداخت ۱۵۶ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی به واحدهای آسیب‌دیده از سیل 98 در سال گرشته خبر داد.

پرداخت ۱۵۶ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی منازل سیل‌زده ساوه

خبرگزاری فارس، ساوه؛ افزایش تولید مسکن در هر جامعه نه فقط نشان‌دهنده رشد اقتصادی، بلکه در تأمین نیازهای اجتماعی افراد، نقش مؤثری را ایفا می‌کند. 

بخش مسکن به عنوان یکی از فصول اساسی و اولویت‌دار برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشور در نظر گرفته شده است.

از طرف دیگر روستاها مرکز تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع دستی کشور محسوب می‌شوند که سهم عمده‌ای را در تولیدات سایر بخش‌ها و اشتغال بر عهده دارند. 

همچنین در مناطق روستایی به علت کم بودن درآمد روستاییان و نبود مازاد اقتصادی، بهسازی سکونتگاه‌های روستایی به‌خصوص در مناطق کمتر توسعه‌یافته به کندی انجام می‌شود. 

 

در صورت وقوع حوادث طبیعی، زیان بسیاری به ساکنان این مناطق وارد می‌شود، در این خصوص، وظیفه دولت در حمایت از بهسازی مساکن روستایی اهمیت فراوانی دارد. 

سرمایه‌گذاری دولت در روستاها با تخصیص بودجه و اعتباردهی به مناطق روستایی، سبب توانمندی جوامع روستایی می‌شود.

توانمندسازی اقتصادی، از جمله اعطای اعتبارات به جوامع روستایی باعث می‌شود تا بتوان فقر اقتصادی و در پی آن فقر فرهنگی و اجتماعی را از چهره روستاها زدود.

از دیدگاه اقتصادی، مسکن روستایی بر سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال روستا اثرگذار است، پیشینه مشارکت روستاییان در ساخت مسکن و وجود نیروی کار ساده، نیمه ماهر و دسترسی به زمین ارزان، امکان ساخت مسکن را به صورت تدریجی و با هزینه کم فراهم می‌کند. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: رسیدگی به محرومین و مستضعفین، توسعه عدالت اجتماعی، بسترسازی برای سازندگی کشور از جمله نکات اساسی است که گستره این مأموریت از جانب امام خمینی(ره) بر عهده این نهاد مقدس گذاشته شد.

 

محمدکاظم آب پیکر اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این نهاد، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی، صدور اسناد مالکیت املاک روستایی، طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی، طرح ساماندهی کالبدی سکونتگاه‌های روستایی، تملک و واگذاری زمین‌های روستایی، خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی، طرح تعیین محدوده روستا و طرح بهسازی روستاهای نمونه است.

وی با اشاره به شدت بارندگی در ابتدای سال ۹۸ و تخریب واحدهای مسکونی روستایی ناشی از سیلاب این شهرستان افزود: در این خصوص ستاد بازسازی ناشی از سیل در سال گذشته اقدام به اعطای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی (۵ درصد کارمزد) کرد که در مجموع ۱۵۶ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه با اشاره به این‌که سال گذشته تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی معیشتی در مجموع به مبلغ  ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به سیل‌زدگان روستایی این شهرستان اعطا شد، بیان کرد: همچنین در این مدت تسهیلات ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بلاعوض در مجموع  ۷۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز پرداخت گردید.

 

آب پیکر گفت: سال گذشته  ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان برای هر سیل‌زده در مناطق مختلف روستایی و در مجموع ۶۰ هزار کیسه توزیع شد که ۳۹۰ منزل مسکونی ناشی از وقوع سیل بازسازی و ۳۶۵ منزل مسکونی پایان کار دریافت و بهره‌برداری شد. 

وی در خصوص طرح‌های مسکن محرومین در سال گذشته افزود: این بنیاد در راستای عمل به منویات رهبر کبیر انقلاب از زمان تأسیس تاکنون مأموریت خود مبنی بر ساخت مسکن برای محرومین، عمران روستایی و بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از بلایای طبیعی را با موفقیت به انجام رسانده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه با اشاره به این‌که بنیاد مسکن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و با هدف خدمت به محرومان و تامین‌ مسکن‌ آنان‌ به‌ویژه‌ روستاییان‌ تاسیس‌ شد، ادامه داد: تهیه مسکن محرومان، تأمین واحدهای ارزان‌قیمت روستایی با مشارکت مردم، اجرای طرح‌های هادی و بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی از اهداف اصلی این بنیاد است.

تصاویر تزئینی است

آب‌پیکر خاطرنشان ساخت: به منظور تحقق این مهم، تسهیلات بانکی به ارزش  ۵۰۰ میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال به متقاضیان در قالب مسکن محرومان پرداخت شد که در این راستا ۲۰۰ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی و با ۱۸۵ نفر قرارداد منعقد شده که  ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول