اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آماده سازی ۶۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی برای تابستان

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه امکان تعمیر تمامی نیروگاه‌ها با توان داخلی وجود دارد، گفت: تا نیمه خردادماه ۶۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق مورد نیاز پیک تابستان امسال آماده خواهد شد.

آماده سازی ۶۹  هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی برای تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، محسن طرز طلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی، امروز در مراسم رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ایرانی با اشاره به اینکه این روتور در شرکت تعمیرات نیروگاهی ساخته شده است، گفت: این محصول با هزینه یک سوم مدل مشابه همین توربین در شرکت جنرال الکتریک آمریکا به سرانجام رسیده است و برای اولین بار نمونه ایرانی این روتور در داخل کشور ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه امکان ساخت انواع روتور توربین‌های بخار در مجموعه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وجود دارد، اظهار کرد: وجود نیروهای متخصص و دانشو مهارت و ابزارهای مخصوص در این شرکت امکان تعمیرات تمامی نیروگاه‌های ایران را در داخل کشور فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های بخار نقش تعیین کننده‌ای در کنترل فرکانس اولیه شبکه بر عهده دارند، گفت: به همین جهت نگهداری از این واحدها که عمر اغلب آن‌ها بالای ۵۰ سال بوده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

طرزطلب تصریح کرد: از امروز حداکثر ۶۰ روز فرصت داریم تا تعمیرات باقی مانده در ۱۲۹ نیروگاه و ۵۸۳ واحد تولید برق حرارتی به انجام برسانیم. براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته حدود هشت هزار مگاوات از برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها باقی مانده که در اردیبهشت‌ماه باید هفت هزار مگاوات از این برنامه به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: با اقدام جهادی و تلاش بسیار زیادی همکارانمان در مجموعه شرکت‌های بهره‌برداری، تولید نیروی برق و تعمیرات نیروگاهی درصددیم تا نیمه خردادماه ۶۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی را برای تامین برق مورد نیاز پیک تابستان امسال آماده کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول