اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پزشکان بخش خصوصی واکسن سینوفارم دریافت می‌کنند/ تزریق واکسن آسترازنکا متوقف نمی‌شود

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: بر اساس توافق با وزارت بهدشت، تاکنون 110 هزار دوز واکسن آسترازنکا در اختیار این سازمان قرار داشته است که 50 درصد آن با واکسن سینوفارم جایگزین خواهد شد تا پزشکان بخش خصوصی حق انتخاب داشته باشند.

پزشکان بخش خصوصی واکسن سینوفارم دریافت می‌کنند/ تزریق واکسن آسترازنکا متوقف نمی‌شود

حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه واکسیناسیون کادر درمان در کشور ما نیز مانند همه دنیا اجباری نیست اظهار داشت: درحال حاضر واکسن آسترازنکا در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار گرفته است و افراد می‌توانند به صورت داوطلبانه اقدام به تزریق این واکسن کنند.

وی گفت: بر اساس مقالات منتشر شده واکسن آسترازنکا عوارض کمی برای زنان جوان داشته است که این عوارض نیز جزو عوارض عادی واکسن هستند.

وی با بیان اینکه پیرو مباحث پیش آمده درخصوص نوع واکسن تزریقی و نامه اخیر معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، جلسه‌ای با معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد که در این جلسه مقرر شد با توجه به  درخواست‌های گروهی از اعضای جامعه پزشکی در روزهای آینده به میزان ۵۰ درصد از دوزهای تزریقی واکسن سینوفارم ساخت کشور چین برای تزریق در اختیار اعضای جامعه پزشکی بخش خصوصی قرار گیرد.

کرمانپور خاطر نشان کرد: بر اساس توافق با وزارت بهدشت، تاکنون 110 هزار دوز واکسن آسترازنکا در اختیار این سازمان قرار داشته است که 50 درصد آن با واکسن سینوفارم جایگزین خواهد شد تا پزشکان بخش خصوصی حق انتخاب داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی افزود: سازوکار تزریق این واکسن و چگونگی تزریق آن در اطلاعیه‌های بعدی سازمان نظام پزشکی اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین تزریق واکسن آسترازنکا برای کلیه افراد داوطلبی که خواستار دریافت این نوع واکسن  هستند طبق برنامه‌ریزی قبلی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول