اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف چهارشنبه میزبان شاه محمود قریشی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا (چهارشنبه) اول اردیبهشت ماه در تهران میزبان «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود خواهد بود.

ظریف چهارشنبه میزبان شاه محمود قریشی

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان فردا (چهارشنبه) در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مهمان محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود خواهد بود.

شاه محمود قریشی پیش از این سفری به امارات عربی متحده داشت و با همتای اماراتی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. وی گفت‌وگویش با همتای اماراتی را مفید خواند.

 

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) ۳۰ فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر رئیس دستگاه سیاست خارجی پاکستان به تهران در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این سفر مهم است. روابط ما با پاکستان عمیق و گسترده است و در این سفر ضمن گفت‌وگو درباره موضوعات دوجانبه، مرز سوم مشترکی در پاکستان هم افتتاح خواهد شد. (اینجا بخوانید)

 وزارت امور خارجه پاکستان نیز درباره این سفر اعلام کرد که قریشی برای انجام سفر رسمی و دیدار با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه عازم ایران شد و قرار است با حضور در مشهد بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را زیارت کند.

در این بیانیه عنوان شده است: وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای ایرانی خود راهی سفر سه روزه (از ۲۰ تا ۲۲ آوریل) به تهران شد و قرار است علاوه بر «محمدجواد ظریف» با حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کند.

براساس اعلام وزارت خارجه پاکستان وزرای خارجه دو کشور در این سفر آخرین تحولات روابط دوجانبه، تعمیق همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف، اوضاع امنیتی منطقه از جمله آخرین تحولات پیرامون صلح افغانستان و مناقشات در شبه قاره را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی و به منظور انجام سفری دو روزه و در پاسخ به دعوت همتای خود به اسلام آباد سفر کرد و در این سفر با مقامات ارشد پاکستان دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، جهان اسلام و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه یکشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات اندونزی به جاکارتا سفر کرد و در طی حضورش در پایتخت اندونزی با رئیس جمهور و همچنین همتای اندونزیایی خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد. وی در توئیتی در این خصوص نوشت: خرسندم که برای گفت‌و‌گو با رئیس جمهور «ویدودو» و وزیر امور خارجه «رتنو مرسودی» در خصوص ارتقای روابط دوجانبه و هماهنگی نزدیک درباره موضوعات منطقه‌ای و جهانی،‌ مجددا به جاکارتا بازگشته‌ام. از اندونزی برای حمایت ارزشمندش در شورای امنیت سازمان ملل در زمانی که رژیم ترامپ درصدد زیر سؤال بردن حقوق بین‌الملل بود، قدردانی کردم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول