اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| ماجرای بیمارستانی که پس از 15 سال یک بیمار هم ویزیت نکرد! +تصاویر و فیلم

بیمارستان تکاب15 است که در کش و قوس‌های اداری مانده و به رغم پیشرفت فیزیکی بالا، اما هنوز افتتاح و به بهره داری نرسیده است.

فارس من| ماجرای بیمارستانی که پس از 15 سال یک بیمار هم ویزیت نکرد! +تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، همین چندی پیش بود که یکی از مخاطبان فارس من، از ماجرای عجیب جدیدترین بیمارستان تکاب برای ما نوشت، بیمارستانی که در دولت نهم کلنگ آن بر زمین زده شد و با این حال، ۱۵ سال  از آن روزها می‌گذرد اما هنوز این بیمارستان، یک بیمار  هم به چشم ندیده است.

آن طور که این مخاطب فارس من روایت می‌کند، بیمارستان تکاب پس از آن که بخش اعظمی از آن ساخته شد  معارضی برای آن پیدا شده  و با این حال وضعیت  بیمارستان هنوز در بلاتکلیفی قرار دارد، مردم نمی‌دانند این بیمارستان چه زمانی آماده می‌شود و دستگاه‌های اهدایی به این بیمارستان به کجا اهدا شده اند؟

به دنبال ثبت این پویش در فارس من بود که خبرنگار ما برای پیگیری های بیشتر با سردبیر سوژه تماس گرفت تا واقعیت ماجرا روشن شود، وی در این باره به خبرنگار ما گفت: واقعیت آن است که کنلگ زنی بیمارستان تکاب در دولت نهم آغاز شد و مدتی هم در  آغاز به کار آن تأخیر وجود داشت اما به هر حال آغاز عملیات اجرایی آن صورت گرفت. زمین این بیمارستان اهدایی است و امروز یک معارض از خانواده وراث این زمین، برای آن پیدا شده است که مانع پیشرفت فیزیکی بیمارستان و افتتاح آن است.

وی ادامه داد: معارض زمانی پیدا شد که بیمارستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت  و نمی‌توانستند  آن را متوقف کنند یا بیمارستان را در مکان دیگری احداث کنند اما باید به هر حال معارض را راضی می‌کردند تا بتوان شرایط فعلی بیمارستان را حفظ کرد.

این مخاطب فارس من، ضمن انتقاد از مسئولان وقت برای جانمایی نامناسب بیمارستان،با طرح چند پرسش خواستار نگاه ویژه مسئولان به این پروژه رها شده شد و عنوان کرد: سوال این است چرا دولت در زمان اهدای این زمین برای ساخت بیمارستان ابعاد حقوقی بیمارستان را بررسی نکرده است؟ این زمین باید از نظر حقوقی بررسی می‌شد و امروز باید هزینه زمین آن را پرداخت کنند.

 

این شهروند تکابی، همچنین اذعان داشت: باید از آن‌ها پرسید آیا مشکل معارض داشتن  زمین بیمارستان همچنان پابرجاست یا خیر؟، چرا که از سال ۱۳۹۸ می‌گویند بیمارستان امروز پیشرفت ۹۷ درصدی دارد و این سه درصد برای اتمام پروژه بیمارستان تا چه زمانی به طول خواهد انجامید؟ وی تأکید کرد: آخرین پیگیری‌های ما حکایت از آن دارد که تجهیزات بیمارستانی مانند ونتیلاتور و ... خریداری و به علوم پزشکی استان تحویل داده شده است اما به خاطر کرونا به بیمارستان‌ها دیگر واگذار شده است، آقای استاندار گفتند که این ابزارها را به بیمارستان تحویل داده اند حالا باید این موضوع پیگیری و راستی آزمایی شود که آیا تمامی تجحهیزات تحویل بیمارستان شده است یا خیر؟

وی  خاطرنشان کرد: ۱۴ سال پیش نقشه  این بیمارستان  طراحی و بنای آن پایه ریزی شده است، حدود یک ماه و نیم پیش سی تی اسکن و ماموگرافی را به تکاب اهدا کرده اند، این  دستگاه‌ها از سوی سازمان بهداشت جهانی اهدا کرده اند.

سردبیر سوژه  ابراز کرد: غیر از این بیمارستان، یک بیمارستان دیگر به نام شهدا وجود دارد و آن هم حدود ۶۰ تخته است و  ساختمان دارای بنای قدیمی  و استیجاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول