اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یک میلیون قطعه طیور بومی کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل ایمن می‌شوند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: یک‌میلیون قطعه طیور بومی و روستایی در این استان به صورت رایگان در برابر بیماری نیوکاسل ایمن‌سازی می‌شوند.

یک میلیون قطعه طیور بومی کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل ایمن می‌شوند

علی‌رضا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از ایمن‌سازی رایگان طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و اظهار داشت: طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در این استان  آغاز شده بود و طی سه مرحله این کار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که به صورت مشکلات تنفسی گوارشی، عصبی، فلج شدن بال و پا و کج شدن گردن طیور خود را بروز می‌دهد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن تاکید بر رعایت موارد بهداشتی، خاطرنشان کرد: استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور استان است.

وی افزود: در صورت ابتلای پرنده به آن، خسارت‌هایی را به مرغداران صنعتی و روستایی وارد می‌کند و در صورت بروز و کنترل نکردن آن جمعیت طیور صنعتی استان را با خسارت سنگینی مواجه خواهد کرد.

حیدری در پایان، اضافه کرد: در این نوبت یک میلیون قطعه طیور بومی در روستاهای این استان علیه بیماری نیوکاسل ایمن‌سازی می‌شوند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول