اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

محققان: جراحی قلب در کودکان، ریسک فشارخون بالا را 13 برابر افزایش می‌دهد

به گفته محققان، کودکانی که جراحی ترمیم قلب انجام داده‌اند در مقایسه با جمعیت عمومی، ۱۳ برابر بیشتر در معرض خطر افزایش فشار خون و فشار خون بالا هستند.

محققان: جراحی قلب در کودکان، ریسک فشارخون بالا را 13 برابر افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان تایمز، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، جراحی‌های ترمیم قلب در کودکان ممکن است منجر به افزایش خطر فشار خون شود.

محققان در پژوهش‌های خود دریافتند، کودکانی که جراحی ترمیم قلب انجام داده‌اند در مقایسه با جمعیت عمومی، در مقایسه با بزرگسالان ۱۳ برابر بیشتر در معرض خطر افزایش فشار خون و فشار خون بالا هستند.

یک مطالعه جدید نشان داد که اگرچه جراحی برای اصلاح بیماری مادرزادی قلب (CHD) طی 10 سال پس از تولد ممکن است قلب را به عملکرد سالم بازگرداند، اما ممکن است در عرض چند ماه  یا سال‌ها پس از جراحی با افزایش خطر فشار خون بالا همراه باشد.

یافته‌های این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شد؛ مطالعه سوابق پزشکی که هزاران کودک را پوشش می داد توسط محققان پزشکی جان هاپکینز انجام شد.

نقص مادرزادی قلبی ( CHD )، همچنین به عنوان آنومالی قلبی مادرزادی یا بیماری قلبی مادرزادی شناخته می‌شود، مشکلی در ساختار قلب است که از همان بدو تولد وجود دارد و مداخلات جراحی موفق معمولاً قبل از 2 سالگی انجام می‌شود ؛ با این حال، خطرات خاص و پیامدهای منفی طولانی مدت از جمله فشار خون بالا اساساً برای این امر ناشناخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول