اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز اجرای طرح‌های اشتغال بنیاد برکت در روستاهای زرند

فرماندار زرند از از آغاز اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی سحاب و آسمان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان خبر داد.

آغاز اجرای طرح‌های اشتغال بنیاد برکت در روستاهای زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، صادق‌زاده ظهر امروز در نشست فرماندار و مسؤول و مجری طرح‌های بنیاد برکت در استان کرمان با ابراز خوشنودی از همکاری و مساعدت ویژه بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه بیش از پیش مناطق روستایی شهرستان، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و مذاکرات متعدد، بنیاد برکت در بیش از 100 روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان در قالب اجرای طرح‌های سحاب و آسمان، با اعطای تسهیلات کم و بدون بهره، به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و توسعه مشاغل خانگی خواهد پرداخت.

فرماندار زرند با اشاره به شعار فرمانداری زرند با عنوان مطالبه‌گری، خدمت صادقانه و توسعه متوازن، گفت: در چندسال اخیر شاهد رشد و توسعه چشمگیر شهرستان در عرصه صنایع و معادن هستیم که این موضوع توسعه متوازن و موازی روستاها را همگام با دیگر بخش‌ها در سطح شهرستان می‌رساند.

صادق‌زاده با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی و سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها"، باید تلاش شود تا هر روستا به یک کارگاه تولیدی مبدل شود، تصریح کرد: بخشداران، شوراهای اسلامی روستا و دهیاران با تفکر و عزمی جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و مشارکت مردم در مسیر توسعه پایدار روستاها گام بردارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به مباحث کارگری، مراکز تولید دام، طیور، کشاورزی، قالیبافی، پرورش مرغ و بلدرچین، گردشگری و صنایع دستی و همچنین معادن مواد معدنی مختلف از جمله شن و ماسه، ذغالسنگ و سنگ آهن را به‌عنوان مهمترین ظرفیت‌های روستایی معرفی کرد.

اسدالله زارعی مسئول طرح‌های بنیاد برکت استان کرمان نیز گفت: هدف بنیاد برکت توسعه روستاهاست تا در راستای محرومیت‌زایی گام برداریم. در حالی که ریشه اصلی مشکلات عدم اشتغال در روستاهاست.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی و محروم برای تولید، رونق اقتصادی و اشتغال از اهداف و اولویت‌های طرح «سحاب و آسمان» بنیاد برکت در زرند است.

زارعی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های شغلی هر منطقه، خاطر نشان کرد: دو طرح سحاب و آسمان را در دستور کار بنیاد برکت داریم که در طرح سحاب باید ۵۰ خانوار و در روستاهای طرح آسمان باید ۱۰۰ خانوار سکونت داشته باشند.

عباس فتاحی بخشدار مرکزی زرند نیز از دستگاه‌های متولی اشتغال، صنعت و تولید شهرستان خواست با برنامه‌ریزی و شناسایی ظرفیت‌های روستایی و مناطق محروم برای جذب تسهیلات بنیاد برکت برنامه‌ریزی کنند.

بخشدار مرکزی زرند با بیان اینکه اولویت اول ما در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کسانی است که در حال حاضر در روستاها ساکن هستند، افزود: بنیاد برکت محدودیتی در راه‌اندازی واحدهای اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات در مناطق روستایی ندارد.

انتهای پیام/۸۰۰۲۲/ب/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول