اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

تعطیلی های کرونا در آمریکا و افزایش شدید مرگ در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر

از اکتبر 2019 تا سپتامبر 2020 دست کم 87 هزار نفر در اثر اوردوز مواد مخدر در آمریکا جان باخته اند. این رقم به نسبت دوره مشابه در سال پیش از آن افزایشی 29 درصدی را نشان می دهد.

تعطیلی های کرونا در آمریکا و افزایش شدید مرگ در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر

خبرگزاری فارس ـ گروه غرب از نگاه غرب: هر روزی که می گذرد تعداد کسانی که در ارتباط با کووید19 جانشان را از دست می دهند به شکل غم انگیزی افزایش پیدا می کند. اما موضوعی که کمتر به آن توجه شده و به همان اندازه اهمیت دارد، این است که ما همچنان نسبت به مرگ های بی شماری اطلاع پیدا می کنیم که در نتیجه وضع تدابیر اجباری با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا رخ داده اند.
تازه ترین اطلاعات در این باره، گزارش غمبار مجموعه داده های جدیدی است که نشان می دهد مرگ در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال 2020 و در اوج تعطیلی های مربوط به کرونا افزایش سرسام آوری داشته است.
بنا به گزارش آکسیوس: «داده های جدید نشان می دهند که در سال منتهی به سپتامبر 2020 تعداد آمریکاییانی که در نتیجه اوردوز مواد مخدر جان خود را از دست داده اند به نسبت هر دوره 12 ماهه دیگری از زمان شروع همه گیری مصرف مسکن های مخدر بیشتر بوده است.  افزایش پی در پی این قبیل «مرگ های از سر نومیدی» نشان می دهد که اپیدمی مسکن های مخدر همچنان رو به رشد دارد و ممکن است معلوم شود برخی از تدابیر فاصله گیری اجتماعی که برای مهار همه گیری کرونا به کار بسته ایم، اثرات جانبی مرگباری به همراه داشته اند.»
این ارقام که این هفته از سوی مرکز کنترل بیماری ها منتشر شد، نشان می دهد که از اکتبر 2019 تا سپتامبر 2020 دست کم 87 هزار نفر در اثر اوردوز مواد مخدر جان باخته اند. این رقم به نسبت دوره مشابه در سال پیش از آن افزایشی 29 درصدی را نشان می دهد.
از کجا می توان فهمید که عمده عامل این افزایش تعداد مرگ و میر در نتیجه تعطیلی های ناشی از همه گیری کرونا بوده است؟ باید گفت که این دوره اندازه گیری شده شامل بهار و تابستان 2020 نیز هست، یعنی دو دوره ای که تا این تاریخ از زمان شروع همه گیری سخت گیرانه ترین و گسترده ترین تعطیلی ها اعمال شده بود. بنا به گزارش آکسیوس «اگرچه مرگ های ناشی از اوردوز مواد مخدر در ماه های منتهی به شروع همه گیری شروع به افزایش کرده بودند، اما بیشترین اوج این مرگ ها در آوریل و می 2020 رخ داده، یعنی زمانی که تعطیلی ها در سختگیرانه ترین حالت خود قرار داشته اند.»
در عین حال مطالعات نشان می دهند که مردم در طول همه گیری داروی بیشتری استفاده کرده اند و احتمال بیشتری داشته که در تنهایی از آنها استفاده کرده باشند که خطر اوردوزهای کشنده را افزایش می دهد. به روشنی پیداست که عامل اصلی این افزایش ارقام بیشتر انزوا، نومیدی و تنهایی ناشی از تعطیلی های همه گیری بوده تا خود ویروس کرونا.
البته اوردوز عده بیشتری از مردم اصلا چیزی نیست که مجریان وضع تعطیلی های شدید برای مقابله با همه گیری خواستار آن بوده اند. در اکثر موارد آنها صادقانه به دنبال محافظت از مردم بوده اند اما نیت خوب تضمین کننده نتایج خوب نیست .
آنتونی دیویس و جیمز هریگان قبلا در همین سایت در مطلبی توضیح داده بودند که: «قانونگذاران باید کاملا آگاه باشند که هر عمل انسانی نتایج خواسته و ناخواسته را با هم به دنبال دارد. انسان ها نسبت به هر قانون، مقررات و دستوری که دولت ها وضع می کنند واکنش نشان می دهند و واکنش های آنها به پیامدهایی منتهی می شود که می تواند کاملا با پیامدهایی که قانونگذاران نیت آن را داشته اند فرق داشته باشد. پس هرچند  فضا برای قانونگذاری وجود دارد، اما این فضا باید هم با احتیاط فوق العاده و هم فروتنی زیادی تعریف شود.»
تعطیلی های فراگیر و بی سابقه دولت هرچیزی بوده اند جز محتاطانه و فروتنانه. و هرچند که مزایای واقعی تعطیلی ها برای سلامت عمومی کاملا روشن نیست، ولی این سیاست ها پیامدهای ناخواسته مرگباری را به همراه داشته اند که به شکل دردناکی روشن شده اند.
نویسنده: برد پولومبو (Brad Polumbo) روزنامه نگار لیبرتارین- محافظه کار
منبع: https://b2n.ir/w90749 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول