اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

توسعه تجدیدپذیرها در گرو انجام تکلیف قانونی وزارت نفت/6 توربین بادی در میل نادر نصب شد

معاون وزیر نیرو گفت: بودجه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق از 1000 میلیارد تومان در سال گذشته به 45000 میلیارد تومان در سال 1400 رسیده است.

توسعه تجدیدپذیرها در گرو انجام تکلیف قانونی وزارت نفت/6 توربین بادی در میل نادر نصب شد

محمد ساتکین، معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدید پذیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به بند 3 تبصره 6 قانون بودجه گفت: از 10 سال پیش، مقرر شد، ردیف بودجه‎‌ای در قالب صرفه‌جویی  حامل‌های انرژی  برای توسعه تجدیدپذیرها در نظر گرفته شود اما سازوکار و رقم پرداخت این بودجه مهیا نمی‌شد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق در بیان اینکه برای اولین بار در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر سقف و کانال بودجه توسعه تجدیدپذیرها از محل صرفه‌جویی سوخت در سال 1400 ایجاد شد گفت: بر این اساس مقرر شد، بودجه توسعه تجدیدپذیرها از محل صرفه‌جویی سوخت تا سقف 2500 میلیارد تومان توسط دولت از طریق وزارت نفت پرداخت شود.

*توسعه صنعت برق تجدیدپذیر در گرو انجام تکلیف قانونی وزارت نفت

وی در بیان اینکه تحقق این بودجه منوط به عزم وزارت نفت برای انجام تکلیف قانونی است، گفت: خلا کانال و میزان بودجه برای توسعه تجدیدپذیرها رفع شده و ما نامه‌نگاری‌های خود را به منظور تحقق این بودجه با وزارت نفت آغاز کرده‌ایم.

ساتکین با اشاره به اینکه میزان بودجه توسعه تجدیدپذیرها در سال 1400، 4.5 برابر شده است، گفت: بودجه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق از 1000 میلیارد تومان در سال گذشته به 4500 هزار میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسئول در تشریح منابع تامین بودجه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: علاوه بر 2500 هزار میلیارد تومانی که از محل صرفه‌جویی سوخت تامین می‌شود، بودجه ناشی از عوارض برق از 1000 میلیارد تومان به 1900 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و همچنین مابقی بودجه از محل بازفروش بر تامین خواهد شد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه امیدواریم، تحقق بودجه سال جاری زمینه توسعه چشمگیر و پر سرعت تجدیدپذیرها در کشور را فراهم کند، تاکید کرد: در شرایطی که بودجه سال جاری محقق شود، می‌توانیم سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد ظرفیت نصب شده کشور را از 1 درصد به 2 درصد برسانیم و جهشی را در این زمینه رقم بزنیم.

*6 توربین بادی 2.5 مگاواتی در میل نادر نصب شد

ساتکین در بیان آخرین جزئیات ساخت نیروگاه بادی میل‌نادر گفت: تاکنون 6 توربین 2.5 مگاواتی تولید برق در میل نادر نصب شده و مراحل نصب 4 توربین 2.5 مگاواتی دیگر نیز در دستور کار است.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق در پایان با اشاره به اینکه به زودی نیروگاه بادی میل نادر با ظرفیت 25 مگاوات وارد مدار شده و توسعه 25 مگاوات دیگر آن نیز پیگیری می‌شود، گفت: امیدواریم تا سال 1401 بتوانیم از ظرفیت تولید برق 50 مگاواتی نیروگاه بادی میل نادر در شبکه توزیع برق استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول