اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

طولانی شدن مذاکرات راه حلی برای امتیازگیری آمریکایی‌هاست

دبیر تهران جمعیت ایثارگران انقلاب گفت: طولانی شدن دوره‌های مذاکرات سبب کاهش تدریجی و نامحسوس مقاومت مسئولان مذاکره کننده و راه حلی برای امتیاز گیری آمریکایی‌ها است که عموماً این امتیاز‌ها می‌تواند به مسائلی همچون موشکی و حقوق بشر کشیده شود.

طولانی شدن مذاکرات راه حلی برای امتیازگیری آمریکایی‌هاست

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدصابر باغخانی‌پور دبیر تهران جمعیت ایثارگران انقلاب در پایان نشست هفتگی شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:  حادثه نطنز نشان داد که دشمنان جمهوری اسلامی، فعالانه در تمامی عرصه‌ها قصد خرابکاری و تضعیف اقتدار ایران اسلامی را در سر می‌پرورانند. آنچه که واضح است هدف این گونه خرابکاری‌ها توسط رژیم صهیونیستی و با پشتوانه فکری آمریکایی‌ها در بازه زمانی فعلی، اجبار ایران به کوتاه آمدن در مواضع خویش در موضوعاتی همچون سیاست قطعی رفع کامل تحریم‌ها با راستی آزمایی می‌باشد که ان شالله با هوشمندی حداکثری تیم مذاکره کننده به این هدف دست نخواهند یافت.

وی افزود: آنچه که اهمیت دارد این است که سیاستمداران جمهوری اسلامی نباید مواضع متفاوتی را که موجب ارسال پیام چند صدایی و تشتت آرا از داخل ایران اسلامی می‌شود را اتخاذ کنند و با در نظر گرفتن منافع ملی بجای منافع حزبی و جناحی نسبت به موضع گیری‌های خویش اقدام کنند.

باغخانی پور اظهار داشت: قطعاً پاسخ‌های ایران پیرامون حادثه نطنز، باید به نحوی باشد که علاوه بر تثبیت موضع مقتدرانه ایران به حداکثر بازدارندگی نسبت به تکرار این گونه اقدامات توسط دشمنان متخاصم بیانجامد و اهرم فشاری برای برتری ایران در مذاکرات اخیر باشد تا طرف‌های مقابل بدانند که جمهوری اسلامی در سیاست‌های قطعی خویش که منافع ملی را در بر بگیرد با احدی شوخی ندارد و محکم پای حرف قطعی خویش می‌ایستد.

این فعال سیاسی افزود: خدای نکرده تیم مذاکره کننده، نباید بحثی همچون فرصت کم باقی مانده تا انتخابات را سبب تن دادن به هرگونه بند‌هایی در توافق کند و بخاطر مسائل جناحی چراغ سبز‌هایی همچون آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شده را موفقیت در مذاکرات بداند و بدون راستی آزمایی‌های بلند مدت و دقیق که جزئیات رفع تحریم‌ها مشخص شود، به بازگشت ایران به تعهدات رضایت دهد.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: پیرامون اینکه مقام معظم رهبری هم فرمودند مذاکرات نباید فرسایشی شود نکات و دلایلی وجود دارد. مثلاً با طولانی شدن مذاکرات، آمریکایی‌ها برای خود وقت می‌خرند و ایران را در مدت بیشتری تحت تحریم‌ها نگه می‌دارند و نهایتاً همان امتیازات قبلی را کم کم قبول می‌کنند و این در حالی است که مذاکره کنندگان ایرانی را مجبور به پذیرش مفاد جدیدی خواهند کرد که قبلاً مصرانه آن را نمی‌پذیرفتند و این از نتایج فرسایشی بودن مذاکرات است که آمریکایی‌ها خوب به آن تسلط دارند.

باغخانی پور اضافه کرد: در واقع طولانی شدن دوره‌های مذاکرات سبب کاهش تدریجی و نامحسوس مقاومت مسئولان مذاکره کننده و راه حلی برای امتیاز گیری آمریکایی‌ها است که عموماً این امتیاز‌ها می‌تواند به مسائلی همچون موشکی و حقوق بشر کشیده شود.

وی اضافه کرد: بحثی هم پیرامون تصویب قوانینی همچون برجام در کنگره آمریکا وجود دارد که قاعدتاً با توجه به غالب بودن تفکر جمهوری خواه کنگره، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد و این در نامه تعدادی از سناتور‌های آمریکایی در مجلس قبلی که در زمان مذاکرات برجام برای رهبران جمهوری اسلامی نوشتند نیز مورد تأکید قرار گرفت و درست هم بود که این توافق در صورت عدم تصویب در کنگره با امضای رئیس جمهور بعدی لغو یا تغییر خواهد کرد؛ لذا یکی از مواردی را که می‌توان راستی آزمایی دقیق لغو تحریم‌ها لحاظ کرد، تصویب این قرارداد بین المللی در کنگره آمریکا است که در صورت تغییر شخص و یا جناح ریاست جمهوری امریکا، ایران متضرر نشود و دولت امریکا در هر زمانی پایبند به معاهدات خود با ایران باشد که در واقعیت این موضوع محقق نخواهد شد و بایدن توانایی این عمل را نخواهد داشت.

باغخانی پور اظهار داشت: در نهایت تذکر جدی از سوی تیم مذاکره کننده به طرف‌های مقابل پیرامون حرکت‌های ناقض مذاکرات همچون حادثه نطنز و قطعیت کلام جمهوری اسلامی در اصرار بر رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی‌های دقیق و با جزئیات، می‌تواند به پیشرفت مثبت و رو به جلوی روند مذاکرات کمک کند و بیانگر موضع قاطعانه جمهوری اسلامی در مقابله با مذاکرات فرسایشی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول