اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جذب بیش از ۵۸ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه در سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان گفت: بیش از ۵۸ درصد تسهیلات از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه در این استان جذب شد.

جذب بیش از ۵۸ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان ظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی و تبیین برنامه‌ها و مسائل حوزه اشتغال که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: کل تسهیلات از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: از این مبلغ هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون برای کل روستاهای استان، ۲۲۵ میلیون تومان برای بسیج سازندگی، ۱۱۰ میلیون تومان برای بانوان سرپرست خانوار، ۴۰۰ میلیون تومان قالی‌بافان و یک میلیارد تومان به نمایندگان تخصیص یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان گفت: بیش از ۵۸ درصد تسهیلات در این استان جذب شده است که تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال برای جذب مابقی تسهیلات اقدام می‌شود و بیشترین اعتبارات جذب شده برای بانک رفاه و کشاورزی و کمترین برای بانک ملت است.

صمیمیان ادامه داد: عدم ارائه گزارش به‌موقع توسط بانک‌های عامل با وجود مکاتبات متعدد دفتر روستایی و پیگیری‌های حضوری از بانک‌ها، دوری بانک‌های عامل از روستاها به‌گونه‌ای که برخی روستاها از شعب بانک‌های عامل بیش از ۴۰۰ کیلومتر فاصله دارند و تأمین وثیقه و معرفی ضامن‌های موردنظر بانک‌های عامل برای بسیاری از روستاییان مشکلاتی را به وجود آورد.

وی اضافه کرد: با وجود تأکیدات متعدد و مصوبات جلسات پیگیری با بانک‌های عامل از مساعدت در این خصوص خودداری می‌کنند، گاهی بعضی شعبات اعمال سلیقه می‌کنند و وام را با بازپرداخت سه و پنج ساله پرداخت می‌کنند که این مسائل از مهم‌ترین مشکلات است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول