اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

واگذاری تسهیلات برای علاقمندان به کشت گیاهان دارویی در حوضه دریاچه ارومیه

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در راستای تحقق شعار سال و به منظور حمایت از تولید، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک کارآفرینی جهت کاشت گیاهان دارویی در حوضه دریاچه ارومیه منعقد شده است که علاقمندان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات و کشت گیاهان دارویی اقدام کنند.

واگذاری تسهیلات برای علاقمندان به کشت گیاهان دارویی در حوضه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال و به منظور حمایت از تولید، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک کارآفرینی جهت کاشت گیاهان دارویی در حوضه دریاچه ارومیه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا کشت 12 نوع گیاه دارویی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: این اولویت‌ها براساس شرایط جوی و آب و هوای منطقه تعیین شده است که شامل رقم‌های سیاه دانه، آویشن، اسطوخودوس، سرخارگل، زیره سبز، گل گاو زبان، زنیان، رازیانه، گل همیشه بهار، گل محمدی و زعفران است.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: در قالب این تفاهم‌نامه برای متقاضیان تسهیلات 10 تا 20 میلیون تومانی به ازای کشت هر هکتار گیاهان دارویی تخصیص می‌یابد.

سرخوش با بیان اینکه کاهش کشت گیاهان پرآب بر در حوضه دریاچه ارومیه یکی از سیاست‌های مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه است، ادامه داد: کشت گیاهان دارویی در حاشیه دریاچه ارومیه یکی از طرح‌های نجات‌بخشی این دریاچه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول