اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: کشورهای غربی باید تفکرات ضد روسی را کنار بگذارند

سخنگوی کرملین با بیان اینکه تنش‌های اخیر با روسیه را کشورهای غربی آغاز کردند، از آنها خواست که آرام باشند و تفکرات ضد روسی را کنار بگذارند.

کرملین: کشورهای غربی باید تفکرات ضد روسی را کنار بگذارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره وضعیت سفیر این کشور در واشنگتن و همتای آمریکایی او در مسکو به ارزیابی پرداخت.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، با اشاره به تنش‌های اخیر بین کشورهای اروپایی و آمریکا با مسکو، گفت: «روسیه طرفی نبود که تنش را با غرب آغاز کرد و همچنین آماده قربانی کردن منافع خود نیست، اما راه همچنان برای گفت‌وگو باز است».

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی در ادامه تصریح کرد: «ما از کشورهای غربی می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کرده و وسواس جمعی ضد روسی را کنار بگذارند».

سخنگوی کرملین درباره بازگشت متقابل سفرای روسیه و آمریکا از کشورهایشان نیز توضیح داد: «در صورت مناسب بودن شرایط، سفرای آمریکا و روسیه پس از تماس‌های فعلی  به وظایف خود باز می‌گردند».

بر اساس این گزارش، پسکوف با بیان اینکه روابط روسیه و آمریکا هم‌اکنون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارند، افزود: «قطعا عواقب مشخصی برای آن اقدامات غیردوستانه که علیه کشور ما انجام شده، وجود دارد».

به نوشته تاس، وی همچنین تاکید کرد که بازگشت «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه به واشنگتن، به تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور و آماده بودن شرایط بستگی دارد.

پیش از این، سخنگوی کرملین با بیان اینکه هر تحریم یا محدودیت جدید آمریکا را به شکل مشابه پاسخ می‌دهد، گفت اما این روسیه نبود که دور جدید تبادل تحریم‌ها بین دو کشور را شروع کرد. (جزئیات بیشتر)

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که به تحریم‌های آمریکا و اقدام این کشور در اخراج ۱۰ دیپلمات روس پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول