اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت نانوایی‌های زنجان پس از ساعت 19 ممنوع شد

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت نانوایی‌های زنجان پس از ساعت 19 ممنوع شد.

فعالیت نانوایی‌های زنجان پس از ساعت 19 ممنوع شد

کمال الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی حاکم در شهر زنجان و آمار بالای مبتلاشدگان تصمیمات جدیدی در ستاد کرونا اتخاذ شده که یکی از آنها تعطیلی نانوایی‌ها از ساعت ۱۹ است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه بر همین اساس از امروز بربری‌پزها و سنگکی‌های زنجان که تا زمان افطار پخت داشتند، فقط تا ساعت ۱۹ مجاز به پخت هستند.

وی با اشاره به اینکه شیفت‌بندی نانوایی‌ها در ماه رمضان تغییر کرده است، گفت: پیش از ماه رمضان ۲۰ نانوایی لواش به صورت دو شیفت فعالیت داشتند که در ماه رمضان تعداد آنها به پنج واحد کاهش یافته است.

الماسی تصریح کرد: در مقابل این موضوع سهمیه آرد این نانوایی‌ها به بربری‌هایی که طی ماه رمضان فعالیت دارند تزریق شده است که تعداد آنها حدود ۴۵ واحد است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه پس از ماه رمضان شیفت‌بندی نانوایی‌ها به روال عادی بازخواهد گشت، گفت: در حال حاضر از لحاظ فعالیت و همچنین پخت نان مورد نیاز مردم زنجان مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان نیز با بیان اینکه در شهر زنجان از ۶۱۱ واحد نانوایی ۳۵۶ واحد نوع یک و ۲۵۵ واحد نوع ۲ است، اضافه کرد: این نانوایی‌ها بر اساس آمار جمعیتی مناطق سهمیه‌بندی شدند.

محمد ایزدی با بیان اینکه سرانه مصرف آرد گندم در استان بیش از ۱۰ کیلوگرم برای هر نفر است، تصریح کرد: این میزان مصرف از نرم کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه بیش از ۱۱ هزار تن آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها در استان زنجان تحویل داده می‌شود، اضافه کرد: کاهشی در ارتباط با سهمیه نانوایی‌ها نداریم.

در استان زنجان یک هزار و ۶۰۳ واحد نانوایی فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و ۷۹ واحد یارانه‌ای بوده و ۵۲۴ واحد نیز نیمه یارانه‌ای هستند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول