اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تاکید بر بازسازی فضا‌های قدیم شهری و تبدیل به مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت بازسازی و بازآفرینی فضاهای قدیم شهری و تبدیل به مجموعه های فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

تاکید بر بازسازی فضا‌های قدیم شهری و تبدیل به مجموعه‌های فرهنگی و گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز سه شنبه و در ادامه بازدید از طرح‌های مدیریت شهری پایتخت با حضور در کارخانه سیمان ری از نزدیک در جریان طرح تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری قرار گرفت.

در جریان این بازدید با توضیحات مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جریان روند تغییر کاربری و بازآفرینی این کارخانه سیمان قرار گرفت بر ضرورت بازسازی و بازآفرینی فضاهای قدیم شهری و تبدیل به مجموعه های فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان ایران و از اصلی های صنایع در دوره معاصر است که در ابتدای قرن چهاردهم شمسی و همزمان با آغاز ساخت و سازهای صنعتی در ایران ساخته شد و در شمال شرقی شهر ری و در منطقه 20 شهرداری شهر تهران قرار دارد.

این کارخانه تا اواخر سال 1362 فعال بود و در اسفند همان سال به دنبال توسعه شهر تهران و پیدایش فناوری ها و شیوه های جدید تولید از سویی و انتشار آلودگی فعالیت واحدهای این کارخانه از سوی دیگر، متوقف شد. با تلاش های انجام شده در سال 97 در زمره آثار ملی قرار گرفت و به عنوان یکی از میراث صنعتی تهران شناخته شد.

سازمان نوسازی شهر تهران در راستای نوسازی و بازاستفاده کارخانه سیمان ری ایده های موجود در قالب طرح های دانشجویی به منظور تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری را جمع آوری کرده و پس از مذاکرات متعدد با متخصصان و فعالان صنعت با برگزاری یک مسابقه عمومی فرصتی در اختیار کارشناسان و علاقمندان قرار داد تا ایده های خود برای تغییر طرح کاربری این کارخانه در قالب یک مسابقه ارائه کنند. از 50 طرح فرستاده شده به این مسابقه 5 اثر برگزیده شده است.
لازم به ذکر است که از این مجموعه به عنوان یکی از لوکیشن های سریال پر مخاطب پایتخت استفاده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول