اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از یک شرکت تولید کیت‌های تشخیص هورمونی

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز از آخرین دستاوردهای کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی و پروژه های آینده شرکت نویان نگین بازدید کردند.

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از یک شرکت تولید کیت‌های تشخیص هورمونی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین ماه) از آخرین دستاوردهای کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی و پروژه های آینده شرکت نویان نگین بازدید کردند.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در این بازدید تمامی مراحل تولید کیت‌های تشخیص از تهیه مواد اولیه، تولید تا بسته بندی، انبار و توزیع محصولات منطبق با استاندارها و چک لیست  مصوب مورد بازرسی و کنترل قرار دادند. 

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره خط تولید این کیت‌های تشخیص، گفت: کیتهای آزمایشگاهی نقش مهمی در تشخیص به موقع و زودرس بیماری‌ها دارد. 

وی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در ایران گفت: در روزها و ماههای نخست اینکه کوئید ۱۹ وارد ایران شد قدرت تشخیص ما بسیار کم بود بنابراین وقتی بتوان تعداد آزمایش ها را افزایش داد و به موقع بیماری را شناسایی کرد و قرنطینه صورت بگیرد در کنترل بیماری موثر خواهد بود. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: خوشبختانه در این بازدید که از شرکت نویان نگین پارسیان صورت دادیم شاهد تکنولوژی های پیشرفته برای تولید و ساخت کیت های آزمایش در سطوح مختلف بودیم و امیدواریم که با کمک مسئولان بتوانیم پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هایی در راستای حمایت از تولید صورت دهیم. 

شهریاری تاکید کرد: کمیسیون بهداشت درمان مجلس از تمامی شرکت‌هایی که در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت دارند حمایت می کند تا بتوان شعار امسال را در بحث تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی تحقق ببخشیم.

محسنی بندپی دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در برون رفت از بحران کنونی گفت: اگر می‌خواهیم مملکت به یک وضع مطلوب و پایداری برسد باید به بخش خصوصی بها بدهیم.

وی تاکید کرد: ایجاد رقابت در بخش خصوصی اصل است اما متاسفانه دولت همه چیز را در یل خود گرفته و تبدیل به لوکوموتیو سنگینی شده که خودش هم نمی تواند خود را با حرکت وا دارد. 

در ادامه این دیدار محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین بر ضرورت انتقال تکنولوژی های جدید در صنعت آزمایشگاهی تاکید و اظهار کرد: علم آزمایشگاه علمی است که در طول سالیان متمادی تغییر کرده  و  شاهد پیشرفت سریع فن آوری در این صنعت هستیم. 

وی یادآور شد: هر ساله در نمایشگاه بین المللی شاهد رونمایی از محصولات بیوتکنولوژی بر پایه روشهای تشخیصی جدید هستیم که متاسفانه تحریم سبب شده است که انتقال این فناوری ها و تکنولوژی‌ها به کشور عزیزمان اتفاق نیفتد و تولیدکنندگان چاره‌ای به غیر از تولید محصولاتی که از لحاظ تکنولوژی و کیفیت پایین دستی هستند ندارند به همین دلیل است که اگر انتقال فناوری و تکنولوژی اتفاق بیفتد به صورت ناخودآگاه وارد یک سطح بالاتری از کیفیت می شویم‌.

صالحی خاطرنشان کرد: پاندمی کرونا نشان داد که صنعت آزمایشگاهی چه اهمیتی در سلامتی عموم جامعه دارد و نقش فن آوری‌های مدرن که توانایی تعداد تست بالا با  بالاترین دقت در حداقل زمان را داشته باشد در کشور تبدیل به یک ضرورت کرده است ،لذا ما در تلاش هستیم  برای اولین بار با وجود تحریم ها این انتقال تکنولوژی را انجام داده و با همکاری بخش های علمی کشور زمینه تولید ملی محصولات پیشرفته دانش بنیان آزمایشگاهی که در انحصار معدود کشورهای غربی است را در کشور خودمان بومی سازی و تولید کنیم.

وی گفت:  درخواست ما به عنوان یک تولید کننده این صنعت حمایت دولت و مجلس از صنایع داخلی است تا علاوه بر پیشرفت تولیدات داخلی زمینه کارافرینی برای هزاران جوان میهن عزیزمان نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول