اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

هشدار به دیپلمات‌های آمریکا در چاد؛ مراقب جان خود باشید

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به تمام دیپلمات‌ها و شهروندان خود در کشور آفریقایی چاد هشدار داده با توجه به بروز ناآرامی‌هادر این کشور، تا اطلاع بعدی در مکان امن پناه گیرند.

هشدار به دیپلمات‌های آمریکا در چاد؛ مراقب جان خود باشید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال درگذشت رئیس جمهور کشور چاد و بروز ناآرامی در این کشور آفریقایی، وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب  به کارمندان سفارت خود در چاد هشدار داد تا اطلاع ثانوی در مکان امن پناه گیرند.  

وزارت خارجه آمریکا با صدور هشدار به تمام دیپلمات‌ها و شهروندان آمریکایی مقیم چاد توصیه کرده است که با آغاز ناآرامی پس از کشته شدن رئیس جمهور این کشور توسط نیروهای شورشی، در محل خود پناه بگیرند.  گزارش‌ها همچنین حاکیست که تمام فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی چاد بسته شده است.

منابع خبری، بعدازظهر سه‌شنبه  به وقت تهران گزارش دادند که «ادریس دبی ایتنو» رئیس‌جمهور چاد بر اثر جراحت‌های وارد شده در جنگ کشته شده است.

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، ارتش چاد خبر کشته شدن رئیس‌جمهور این کشور را تأ‌یید کرده و تلویزیون رسمی این کشور این خبر را رسما اعلام کرده است.

خبرنگار شبکه «الجزیره» در این خصوص گزارش داد که رئیس‌جمهور چاد در درگیری با یک سری گروه‌های مسلح در این کشور دچار جراحت شده بوده و امروز کشته شده است.

روز گذشته، ارتش چاد اعلام کرده بود که نیروهای این کشور در درگیری با گروه‌هایی شورشی بیش از ۳۰۰ تن از شورشیان را که از هشت روز پیش به این کشور نفوذ کرده بودند، در منطقه «زیکی» در اقلیم «کانم» در شمال این کشور کشته و در عین حال، پنج تن از نیروهای خود را نیز در این درگیری‌ها از دست داده است.

کشور چاد در مرکز قاره آفریقا قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این کشور باعث شده است که چاد از تنوع جمعیتی برخوردار باشد و نژادهای مختلفی در این کشور سکنا گزینند؛ مسئله‌ای که باعث می‌شود هر از گاهی در این کشور درگیری‌های قبیله‌ای رخ دهد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول