اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی در فروشگاهی در نیویورک/دست‌کم یک کشته و ۲ زخمی

منابع خبری از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر بر اثر تیراندازی در فروشگاهی در نیویورک خبر دادند.

تیراندازی در فروشگاهی در نیویورک/دست‌کم یک کشته و ۲ زخمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکا از وقوع تیراندازی در فروشگاهی در منطقه «وست‌همپستد» در نیویورک خبر داده‌اند.

رسانه‌های محلی آمریکا گزارش داده‌اند بر اثر این تیراندازی یک نفر کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند. ضارب متواری است و دستگیر نشده است.

فردی که در این تیراندازی کشته شده یک مرد ۴۹ ساله است. دو قربانی دیگر به بیمارستان منتقل شده‌اند، اما هنوز شدت جراحت آنها مشخص نیست.

شبکه ان‌بی‌سی گزارش داده فرد ضارب احتمالاً با سوار شدن به یک اتوبوس از صحنه متواری شده است. انگیزه او هنوز مشخص نیست.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تا کنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود.

داده‌هایی که «سی‌ان‌ان» بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا ارائه کرده نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

روز گذشته هم یک تیراندازی در ایالت لوئیزنا به وقوع پیوست که در جریان آن ۵ نفر زخمی شدند. در آن حادثه در پی تیراندازی از یک خودروری در حال حرکت در شهر «شریوپورت» ایالت لوئیزیانا پنج نفر به شدت زخمی و راهی بیمارستان شدند.

پیش‌تر از آن، در پی تیراندازی در یک مجتمع آپارتمانی در «آستین» تگزاس، سه نفر کشته شدند و پلیس در جستجوی یک معاون کلانتر سابق در ارتباط با این تیراندازی مرگبار است. در حادثه‌ای دیگر در روز یکشنبه، در پی تیراندازی در شهرستان «کنوشا» در ایالت ویسکانسین، سه نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول