اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده اروپایی: ایران بر خلاف آمریکا به عراق برای مبارزه با داعش کمک کرد

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری نوشت زمانی که عراق از دولت آمریکا برای مبارزه با داعش کمک خواست، واشنگتن این درخواست را رد کرد اما ایران به کمک بغداد شتافت.

نماینده اروپایی:  ایران بر خلاف آمریکا به عراق برای مبارزه با داعش کمک کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا شامگاه سه‌شنبه در پیامی در توییتر داعش را حاصل تهاجم غیرقانونی آمریکا به عراق دانست.

وی در این پیامی توییتری نوشت: «داعش از ویرانی عراق که در پی تهاجم غیر قانونی آمریکا بود،‌ رشد کرد و بسیاری از اعضای داعش از زندانی‌هایی آمدند که آمریکا در آنجا بیگناهان را شکنجه می‌داد».

این نماینده پارلمان اروپا اضافه کرد: «زمانی که عراق از اوباما برای مبارزه با داعش کمک طلبید، وی این درخواست را رد کرد و ایران به کمک آنها آمد. در همان زمان، آمریکا، کشورهای خلیج (فارس) و اسرائیل جهادی‌ها را برای ویرانی سوریه مسلح کردند».

این مقام اروپایی چند روز پیش نیز به تمجید از نیروی الحشدالشعبی عراق پرداخت و در پیامی توییتری نوشت: «دولت عراق در سال ۲۰۱۴ برای مقابله با داعش از آمریکا و اتحادیه اروپا درخواست کمک کرد، اما درخواستش را رد کردند. این ایران بود که به بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) کمک کرد تا با داعش که در پی اشغال غیرقانونی (عراق) توسط آمریکا رشد کرده بود، مبارزه کند».

وی افزود: اروپا باید قدردان فداکاری‌های الحشد الشعبی باشد نه این که آن‌ها را اهریمن جلوه بدهد.

او پیشتر هم در پیامی در توییتر از اقدام اتحادیه اروپا در کمک به آمریکا در ویرانی عراق انتقاد کرده بود.

والاس در این پیام توییتری نوشت: «اتحادیه اروپا به ویرانی عراق کمک کرد و هم اکنون باید به بازسازی آن کمک کند. این کمترین چیزی است که ما به آنها بدهکار هستیم و چیز دیگری که به آنها بدهکار هستیم این است که باید گفتن حقیقت درباره اینکه واقعا چه اتفاقی افتاده را آغاز کنیم»

این نماینده پارلمان اروپا همچنین به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و نوشت: «به عراق رفتم تا درک بهتری از اوضاع آنجا پیدا کنم. در آنجا فرصتی پیش آمد تا از نقشی که ایرلند در ویرانی کشورشان با اجازه دادن به ارتش آمریکا برای حمله داد، عذرخواهی کنم».

آمریکا در سال ۲۰۰۳ و در زمان ریاست جمهوری «جورج بوش» به بهانه نابودی تسلیحات کشتار جمعی رژیم صدام، به عراق حمله کرد اگر چه پس از اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی هیچ آثاری از تسلیحات کشتار جمعی در این کشور پیدا نشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول