اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان، استان برتر در فرآوری محصولات کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ درصدی محصولات کشاورزی، زنجان فرآوری شده است، گفت: زنجان در این زمینه رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است.

زنجان، استان برتر در فرآوری محصولات کشاورزی است

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سالانه حدود ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ درصد محصولات کشاورزی، زنجان فرآوری شده است، عنوان کرد: زنجان در این زمینه رتبه نخست را در بین استان‌های دیگر کسب کرده است.

وی با اشاربه اینکه در چند سال گذشته توسعه صنایع تبدیلی و میزان فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان روند رو به رشدی به خود گرفته است، افزود: این استان جزو پیشروها در این زمینه بوده است.

تاراسی با اشاره به اینکه هر چند با توجه به ظرفیت‌ها، تا رسیدن به نقطه مطلوب، مسیر طولانی در پیش است، گفت: زیتون، انگور، حبوبات، جو، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و سیر عمده محصولات کشاورزی قابل فرآوری استان محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشار به اینکه کشاورزان زنجانی، تولید کننده ۶۰ نوع محصول باغی و زراعی هستند، تصریح کرد: برای ارتقای بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده در زمینه تولیدات، توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه‎‌های مهم در استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه فرآوری محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی خوبی برای اجرا در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی در گرو بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و ایجاد تسهیل‌گری‌های لازم است.

تاراسی با اشاره به اینکه با گسترش صنایع تبدیلی سود بیشتری از تولید در مقایسه با خام فروشی، نصیب کشاورزان می‌شود، گفت: با فرآوری محصولات کشاورزی از طریق توسعه صنایع تبدیلی، از هدر رفت بیش از ۱۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه فرآوری محصول زیتون، رتبه نخست را دارد، ادامه داد: همچنین زنجان در فرآوری محصول کشمش، رتبه چهارم را در کشور دارد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول