اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

روزانه مجاز به فروش 2 تانکر نفت‌گاز هستیم/ بندرعباس نیازی به ایجاد جایگاه‌های تک‌سکو ندارد

نائب‌رئیس جایگاه‌داران سوخت استان هرمزگان با بیان اینکه بندرعباس نیازی به ایجاد جایگاه‌های تک‌سکو ندارد، گفت: در شهر بندرعباس کمبود جایگاه بنزین وجود ندارد و هم‌اکنون جایگاه‌های موجود با ۵۰ درصد ظرفیت در حال کار هستند.

روزانه مجاز به فروش 2 تانکر نفت‌گاز هستیم/ بندرعباس نیازی به ایجاد جایگاه‌های تک‌سکو ندارد

بیژن رضوانی نائب‌رئیس جایگاه‌داران سوخت استان هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس تصریح کرد: زمانی که می‌خواستند در کلان شهر تهران تک‌سکو احداث کنند، منطقی پشت این داستان بود چراکه به دلیل گران بودن زمین برای کسی بصرفه نبود که یک جایگاه بزرگ ایجاد کند که به همین منظور تصمیم گرفته شد تا شهرداری، پیاده‌روها به برخی از سرمایه‌گذاران واگذار کند و تک‌سکوها را در پیاده‌رو احداث نمایند و پولی برای خرید زمین در تهران نپردازند که همین مسئله باعث ایجاد تک‌سکوها در بسیاری از کلان‌شهرها شد.

وی افزود: در شهر بندرعباس یک شرکتی از طرق مختلف تصمیم داشت 20 نقطه از شهر را تک‌جایگاه احداث کند که در حال حاضر در سه نقطه شهر بدون کسب تاییده‌های قانونی جایگاه احداث کرده است که در راه‌اندازی کامل جایگاه‌ جنب فنی و حرفه‌ای به دلیل قرارگیری در حریم برق فشارقوی به مشکل بر خورده است.

نائب‌رئیس جایگاه‌داران سوخت استان هرمزگان ادامه داد: بایستی سازمان آتش‌نشانی پاسخگو باشد چراکه مخزنی که در زمین برای تک‌سکوهای پمپ بنزین دفن می‌شود مثل یک بمب عمل می‌کند.

رضوانی اظهار داشت: جالب است بدانید در اغتشاشات اراذل اوباش که در دو سال‌ قبل در شهرهای بزرگ اتفاق افتاد بیشترین آتش‌سوزی‌ها در محل تک‌سکوها رخ داده است به‌علت آنکه هیچ‌گونه حایلی بین مردم و جایگاه وجود ندارد و یک مخزن در زمین قرار گرفته بدون سایبان و ایمنی و استاندارد فنی و هر خودرویی که منحرف شود و به این پمپ‌ها برخورد کند یک فاجعه به وقوع می‌پیوندد.

وی اضافه کرد: در شهر بندرعباس کمبود جایگاه بنزین وجود ندارد و هم‌اکنون جایگاه‌های موجود با ۵۰ درصد ظرفیت در حال کار هستند از طرفی در حال حاضر در شهر بندرعباس یک متقاضی احداث جایگاه وجود دارد که ۵ سال است دوندگی می‌کند در حالیکه زمین و امکانات هم دارد و می‌خواهد جایگاهی با استاندارد شرکت نفت بسازد اما پنج سال است که کارش در شهرداری بندرعباس خوابیده و مجوز نمی‌دهند و همکاری با او ندارند ولی تک‌سکوها را به سرعت انجام می‌دهند در صورتی‌که این تک‌سکوها مشکلات زیست‌محیطی فنی دارند و فضای سبز را از بین می‌برند. همین تک‌سکوهای فعلی مطمئن باشید طی سال‌های آتی مطمئن باشید هیچ‌گونه فضای سبزی در اطرافشان وجود نخواهد داشت و قطعا این اتفاق می‌افتد.

روزانه مجاز به فروش 2 تانکر نفت‌گاز هستیم

نائب‌رئیس جایگاه‌داران سوخت استان هرمزگان در ادامه به توزیع نفت‌گاز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توزیع نفت‌گاز با کارت است و جایگاه به این صورت طراحی شده و اگر کارتی وارد نشود هیچ پمپی فعال نمی‌گردد با کمال تأسف بایستی اعلام کنم که دوگانه سهمیه‌بندی در استان هرمزگان انجام می‌شود یک سهمیه‌بندی کارت‌هایی که مردم در اختیار دارند و یک سهمیه‌بندی مربوط به جایگاه‌دار است که در روز دو تانکر می‌تواند بفروشد که دستاورد این کار به وجود آمدن صف‌های کیلومتری و در نتیجه زمین‌گیر شدن ناوگان حمل و نقل و نارضایتی مردم است.

رضوانی عنوان داشت: آقایان اعلام می‌کنند این کار برای مبارزه با قاچاق است در صورتی که دولت در این کارت سهمیه قرار داده و ایجاد حق کرده است و مردم سهمیه خود را می‌خواهند و زمانی که مراجعه می‌کند به پمپ بنزین و سهمیه‌ای وجود ندارد در صف می‌‌ایستد و جایگاه‌ها در هر ۲۴ ساعت ۸ ساعت فعال هستند. اگر سیاست شرکت نفت این است به جایگاه‌داران اجازه دهد تا کارگرانشان را تعدیل کنند چرا باید جایگاه‌داران شیفت شب فعال باشند و دو شیفت باز باشند.

وی ادامه داد: هیچ جایگاه‌دار نفت‌گاز فروشی در استان هرمزگان سراغ ندارید که در دو شیفت نفت‌گاز داشته باشد برای هیچ کدام بیشتر از یک شیفت امکان فعالیت وجود ندارد به علت اینکه شرکت نفت گفته است سهمیه این جایگاه دو تانکر است که به همین سمیه‌بندی هزاران اشکال وارد است.

شرکت نفت تشکل‌های صنفی را به رسمیت نمی‌شناسد!

نائب‌رئیس جایگاه‌داران سوخت استان هرمزگان تصریح کرد: شرکت نفت به هیچ عنوان تشکل‌های صنفی را به رسمیت نمی‌شناسد در حالی که قانون گفته است بایستی ادارات با تشکل‌های صنفی همکاری داشته باشند که در جانمایی جایگاه‌ها در کمیته مربوطه حتما از نظرات تشکل‌های صنفی که در استان هرمزگان انجمن جایگاه‌داران هست بایستی مشورت بگیرند اما این کار را نمی‌کنند و در کمیته تخلفات از نظرات ما استفاده نمی‌شود و در کمیته سهمیه‌بندی صحبت انجمن صنفی این است که اگر کمبودی هست بایستی برای همه باشد و گله‌ای که جایگاه‌داران از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان دارد این است که شدیدأ نسبت به ما بی‌مهری وجود دارد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول