اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۳ روز قرنطینه در انتظار افراد ورودی به ابوموسی

فرماندار ابوموسی گفت: تمام افراد شاغل و شهروندان باید پس از حضور در این جزیره بلافاصله برای انجام تست کرونا به شبکه بهداشت مراجعه و به مدت سه روز در قرنطینه خانگی باشند.

۳ روز قرنطینه در انتظار افراد ورودی به ابوموسی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابوموسی، رضا پوربابایی صبح امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونا این شهرستان اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان کرونا در ابوموسی طی ۱۳ روز اخیر،  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان ضروری است.

وی افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به خطر انداختن سلامت عمومی جرم تلقی شده و دستگاه قضایی با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کند.

فرماندار ابوموسی تصریح کرد: هرگونه تجمع در اماکن عمومی و سطح شهر، برگزاری نماز جماعات ادارات، دورهمی‌های خانوادگی ممنوع و پارک‌های سطح شهر بویژه پارک بانوان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

پوربابایی ادامه داد: کارکنان ادارات و نهادها و تمامی شهروندان پس از حضور در جزیره باید بلافاصله برای انجام تست کرونا به شبکه بهداشت مراجعه و به مدت سه روز در قرنطینه خانگی باشند.

وی اضافه کرد: شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده به جد از دورهمی‌هایی که معمولا پس از افطار انجام می‌شود پرهیز کنند.

فرماندار ابوموسی گفت: افرادی که تست کرونای آنها مثبت باشد باید دوره کامل قرنطینه را سپری کنند و عمل بر خلاف این پروتکل جرم محسوب می‌شود.

پوربابایی با بیان اینکه اصناف می‌بایست مواد ضدعفونی را در اختیار مشتریان و مراجعان قرار دهند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ و دهیاری‌ها نیز انجام ضدعفونی و گندزدایی از اماکن عمومی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش فارس، بنابر آخرین آمار رسمی اعلام شده، شهرستان‌های قرمز استان هرمزگان شامل بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، قشم، میناب و دو جزیره کیش و هرمز است.

همچنین شهرستان‌های بشاگرد، بستک، جاسک، حاجی آباد و رودان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بوموسی و سیریک نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/88050/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول