اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

از نقشه جعلی لرستان تا مطالبات فرهنگیان؛ داغ‌ترین سوژه‌های در حال رشد «فارس من»

این گزارش درباره داغ‌ترین مطالبات درحال رشد «فارس من» در هفته گذشته است؛ از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان گرفته تا نقشه جعلی لرستان.

از نقشه جعلی لرستان تا مطالبات فرهنگیان؛ داغ‌ترین سوژه‌های در حال رشد «فارس من»

گروه فارس من خبرگزاری فارس؛ روزانه صدها مطالبه جدید برای ما ارسال می‌شود. مطالباتی که هرکدام نمودار روشنی از دردها و مشکلات ایرانی‌ها است. فارس من حالا بیش از ۳ میلیون سردبیر دارد؛ انسان‌های دغدغه‌مند و باانگیزه‌ای که گزارش‌گر مهم‌ترین مطالبات افکار عمومی‌اند. بررسی پرامضاترین کمپین‌های سامانه برای همین می‌تواند تصویر نسبتاً مناسبی از مسائل جامعه ایرانی ارائه کند؛ این گزارش مرور داغ‌ترین مطالبات همین هفته گذشته است:

 

اول| مطالبه کارنامه سبزهای ماده ۲۸

یکی از روش‌های تأمین نیرو برای آموزش‌وپرورش ماده ۲۸ است. امکانی که به دولت اجازه می‌دهد برای تأمین کم‌وکسر فرهنگیان در مدارس سراسر کشور از دانش‌آموختگان نخبه دانشگاه‌ها استخدام کند. به این ترتیب هم پای تحصیل‌کرده‌های دانشگاه‌های مطرح ایران به جرگه تعلیم‌وتربیت باز می‌شود؛ هم آموزش‌وپرورش می‌تواند نیازهای فوری نیرو انسانی را هرچه سریع‌تر تأمین کند.

تازه‌ترین مطالبه جامعه متقاضیان استخدامی از طریق ماده ۲۸ اما، جذب همه کارنامه‌سبزها است. کسانی که توانسته‌اند در آزمون متمرکز استخدامی مرحله اول قبول شوند. پویش آنها در «فارس من» همین چند روز پیش تشکیل شد و توانست خیلی زود هزاران امضا بعنوان حمایت جمع‌آوری کند. البته که دغدغه‌های آنها آن‌هم در این شرایط اقتصادی کاملاً قابل درک و به‌جا است.

 

در بخشی از این پویش آمده: «با توجه به افرادی که در مرحله اول استخدامی دستگاه متمرکز آموزش و پرورش قبول شده‌اند و کارنامه همه آنها سبز است که نشان‌دهنده کسب رتبه علمی‌ها و صلاحیت قبولی آنها می‌باشد. خواهشمند است برای تکمیل ظرفیت و کمبود نیرو تمام کارنامه‌های سبز جزو قبول‌شدگان باشند.» حتماً؛ پیگیری مطالبه شما باتوجه به داغ بودن روی میز همکارانم در گروه تعلیم و تربیت است.

 

دوم| مطالبه اهالی لرستان؛ پیگیر نقشه جعلی باشید

انتشار یک نقشه جعلی در فضای مجازی حسابی دردسر درست کرد؛ نقشه‌ای که بخش‌هایی از لُرستان عزیز در آن حذف شده بود. البته که نشر چنین مطالبی حتی به‌صورت شایعه می‌تواند احساسات پاک میلیون‌ها هم‌وطن لُرزبان و غیور را برانگیزد. کمپین آنها برای همین در فارس من تشکیل شد. کمپینی که روز ۲۵ فروردین ایجاد، و خیلی زود توانست هزاران امضا بعنوان حمایت جمع‌آوری کند.

 

 

در بخشی از این پویش آمده است: «چند وقتی است که برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از نقشه جعلی که بخشی از خاک لرستان در آن حذف شده است استفاده می‌کنند. این ماجرا باعث دلخوری مردم لرستان است و جا دارد جلوی آن گرفته شود تا منجر به بی‌اعتمادی و نارضایتی نشود.»

 

نظر به اهمیت ماجرا مطالبه آنها با قید فوریت در دستور قرار گرفت؛ همکاران من موضوع را از وزارت کشور پیگیری کردند. زهرا احمدی مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور هرگونه جابجایی در خطوط مرزی این استان را تکذیب کرد و گفت: «مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با پلیس فتا برای مواجهه و برخورد با منتشرکنندگان این نوع نقشه‌های جعلی و اخبار غیر واقعی در این زمینه انجام شده است.»

 

 

سوم| مطالبه لغو امتحانات حضوری پایه نهم  

کرونا شوخی‌بردار نیست؛ آنقدر که همین هفته‌های اخیر جان‌های گران‌قیمتی را از میان ما ربود. عزم آموزش‌وپرورش اما برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان همه را نگران کرده است. چه دانش‌آموزان، چه اولیای آنها؛ تصور آنکه گردهمایی ده‌ها انسان در فضای بسته مدارس بدون امکانات مناسب برای تهویه فضا چه جولانگاه دل‌انگیزی برای ویروس انگلیسی است. مطالبه آنها مطلقاً بی‌جا نیست.

پویش دانش‌آموزان پایه نهم همین چند روز قبل در فارس من به‌ثبت رسید؛ مطالبه‌ای که خیلی زود توانست بیشتر از ۶ هزار امضا جمع‌آوری کند. دانش‌آموزان نسبت به کرونا نگرانند؛ از این‌که خدای‌ناکرده گرفتار ویروس انگلیسی شوند. در پویش آنها آمده: «ما دانش آموزان از وزارت آموزش و پرورش تقاضا می‌کنیم تا امتحانات نهایی دوازدهم را غیرحضوری برگزار کنند، تا سلامت دانش‌آموزان حفظ شود، آخر آموزش به قیمت جان و سلامتی، مگر می‌شود؟»

 

همکاران من همزمان با تغییرات نقشه کرونایی کشور، پیگیر مطالبه شما هستند؛ از آنجا که حالا بیشتر از یک‌ماه به برگزاری امتحانات حضوری مدارس باقی مانده، هنوز زود است. منتظر باید ماند و جولان کرونای انگلیسی در ایران عزیز را تماشا کرد. اخبار تکمیلی را در فارس دنبال کنید.

 

چهارم| حقوق فرهنگیان را با سایر کارکنان دولت همسان کنید

دیگر پویش داغ فرهنگیان در هفته گذشته، موضوع همسان‌سازی حقوق بود. مطلبی که مطالبه بسیاری از معلم‌های زحمت‌کش ایرانی است. کسانی که البته می‌توانند حقوق بخور و نمیر آموزش‌وپرورش را تحمل کنند، تبعیض را اما نه! تبعیضی که احساس می‌کنند میان دریافتی آنها با دیگر کارکنان دستگاه‌های اجرایی است. وزارت‌خانه‌های دیگر؛ آنها که به مراتب بهتر از آموزش و پرورش به کارمندان‌شان می‌رسند!

پویش آنها ۳۰ فروردین در فارس من به ثبت رسید؛ خیلی زود توانست بالغ بر ۵۰۰۰ امضا جمع‌آوری کند. در بخشی از پویش آمده است: «متأسفانه با تبعیض‌های اعمال شده در سنوات گذشته از جمله اعمال ناقص افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آموزش و پرورش به میزان ۲۰ درصد! فاصله حقوقی بین فرهنگیان و سایر کارمندان دولت افزایش یافته و اکنون قصد دارند این فاصله را با اجرای رتبه‌بندی معلمان اندکی بهبود بخشند.»

 

و لُب مطالبه آنها: «فرهنگیان ایران اسلامی انتظار دارند ابتدا حقوق و مزایای آنان با سایر کارمندان دولت همسان‌سازی شده و سپس با اجرای رتبه‌بندی از طریق معیارهای پیش‌بینی شده برای آن، معلمانی که عملکرد بهتری دارند حقوق و مزایای بیشتری نسبت به سایر کارمندان دریافت کنند.»

 

داغ‌ترین کمپین‌های فارس من در هفته گذشته عمدتاً متعلق به فرهنگیان بود. قشر تحصیل‌کرده و اثرگذاری که همین مطالبات متواتر ثبت‌شده در سامانه نشان می‌دهد مطلقا از اوضاع شغلی رضایت ندارند. کاش گوش شنوایی بود؛ کاش بیشتر از این‌ها دغدغه‌های به‌حق آنها مورد توجه قرار می‌گرفت. همکاران من در گروه‌های مختلف خبری با این وجود حداکثر تلاش خود را برای پیگیری انجام خواهند داد.

 

شما هم مطالبه یا پیشنهادی دارید؟ پرمخاطب‌ترین خبرگزاری کشور در خدمت شما است؛ فارس من بستری برای انتشار و پیگیری داغ‌ترین مطالبات شما است.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول