اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونا تخصیص یافت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: رنگ کرونایی کرج قرمز تیره است و روزانه ۳ هزار نفر به بیمارستان های البرز مراجعه می کنند. اختصاص ۹۰ درصد بیمارستان های دولتی و ۵۰ درصد بیمارستان های خصوصی و تامین اجتماعی برای بستری کرونایی ها پیش بینی شده است.

۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونا تخصیص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  شرایط البرز مثل روزهای گذشته است، گفت: همچنان تعداد مراجعات به مراکز درمانی استان ۳ هزارنفر در روز است. در شبانه روز گذشته ۲۴ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند  و هم اکنون هزار و ۵۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

 وی افزود: در حال حاضر بر اساس رنگبندی کرونایی، رنگ کرج قرمز تیره،  اشتهارد و طالقان نارنجی و بقیه شهرستان های استان  قرمز هستند.  

این مقام مسؤول با اشاره به پیش بینی‌های جدید برای تأمین تخت‌های بیمارستانی برای بیماران بستری کرونایی، گفت: اخیرا تصمیم گرفته شد که ۹۰ درصد ظرفیت  بیمارستان‌های دولتی و ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و تامین اجتماعی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم و  امیدواریم مجبور نباشیم از کل این ظرفیت استفاده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر  آمار کرونایی استان البرز  همچنان صعودی است و  شرط نزولی شدن آن  این است که دستورالعمل های بهداشتی به صورت همگانی رعایت شود.

بابایی با بیان اینکه بیمارستان‌های البرز هنوز هم ظرفیت دارد، گفت: هم اکنون ظرفیتی که  بیمارستان های دولتی  برای بیماران کرونایی درنظر گرفته بودیم،  تکمیل شده است. اما  پیش بینی  های لازم برای افزایش ظرفیت ها در نظر گرفته شده است  و امیدواریم که مجبور نباشیم ۱۰۰ درصد تخت های بیمارستانی البرز را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: بیمارستان های صحرایی و نقاهتگاه  نیز در استان پیش بینی شده که اگر سیر صعودی بیماری به همین صورت پیش برود، شاید مجبور باشیم از بیمارستان های صحرایی و نقاهتگاه‌ها هم استفاده کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول