اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عطریانفر: «اتحاد ملت» خود را نسبت به خاتمی «فرزندخوانده‌تر» می‌داند/ ما برادرانی هستیم از جنس برادران حضرت یوسف

محمد عطریانفر با انتقاد از برخی احزاب اصلاح‌طلب گفت: برخی احساس می کنند نسبت به رئیس دولت اصلاحات فرزند خوانده تر هستند. این ایراد وجود دارد و مصداق آن دوستان اتحادی هستند

عطریانفر: «اتحاد ملت» خود را نسبت به خاتمی «فرزندخوانده‌تر» می‌داند/ ما برادرانی هستیم از جنس برادران حضرت یوسف

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمد عطریانفر، گفت‌وگویی با خبرآنلاین داشته است که بخش‌های مهم و خواندنی آن در ادامه آمده است.

جوهره مرکزی نظریه اصلاح طلبی نوع نگاه کارگزاران است/ اصلاح طلبی مانیفست ندارد

- میانه روی عین اصلاح طلبی است. میانه روها و اصلاح طلبان یک گروه هستند. اگر حمل بر خودستایی نباشد حقیقت و جوهره مرکزی نظریه اصلاح طلبی نوع نگاه کارگزاران است. بنده جناب آقای محمد خاتمی را به صفت ذاتی، اخلاقی و فکری در مقایسه با دیگر گروه های اصلاحات به کارگزاران نزدیک تر می بینیم.

- اصلاح طلبی از یک مسئله بزرگ رنج می برد و آن اینکه یک مانیفست مشخص ندارد. کارگزاران به صفت حزبی این کار را انجام داده است؛ یعنی اگر روزی جبهه اصلاحات به یک فهم مشترکی دست پیدا کند شاید مکتوبات و مانیفستی که مدون شده است را ارائه کنیم و از آن برای رسیدن به یک تعریف مشترک کمک بگیریم و آن را به رسمیت بشناسیم.

اصلاح طلبان دست از اتوپیاهای دور از دسترس بردارند

- ما تمایل داریم اصلاح طلبان، واقع گرا باشند و دست از اتوپیاهای دور از دسترس بردارد، آرمان هم باید روی زمین پیاده شود. اگر هدف قله دماوند باشد برای وصول به  آن ابتدا باید اینجا سوار ماشین شویم و مسیر چندین کیلومتری را طی کنیم تا به شهردماوند برسیم و بعد خود را به دامنه کوه برسانیم و از آن بالا برویم؛ یعنی باید زحمت بکشیم و تلاش کنیم. اینکه یکباره تصور کنیم راس قله دماوند هستیم نادرست است.

- کارگزاران می‌تواند نماد واقع بینانه اندیشه بهبودخواهی اصلاح طلبانه‌ای باشد که به اصول نظریه سیاسی حاکم پایبند است و از نظریات افراطی و تند رادیکالیستی فاصله جدی دارد؛ ذهنش معطوف به یک نوع آرمان خواهی روی زمین است.

در جریان اصلاحات ۳ الی ۴ گروه بیشتر فعال نیستند

- با احترام به همه عزیزان و دوستان اما در جریان اصلاحات ۳ الی ۴ گروه بیشتر فعال نیستند. کارگزاران، اتحاد ملت و مجمع روحانیون مبارز  هستند که البته مجمع روحانیون مبارز کمتر درگیر ساختار هستند و بیشتر در حوزه جایگاه معنوی سیر می کنند و حرف می زنند و شاید هیچ وقت هم ادعای حزبی نکرده‌اند و به لحاظ صنف و مضمون مثل روحانیت مبارز عمل می کند؛ از سوی دیگر حزب «اعتماد ملی» هم وجود دارد که به دلیل در حصر بودن آقای کروبی دچار کمی سردرگمی است و در بینشان تشتت‌هایی رخ داده است و بقیه عزیزان هم در حریم و اقمار هستند.

اتحاد ملت احساس می‌کند نسبت به خاتمی «فرزندخوانده‌تر» است

- اصلا ما کی هستیم که بخواهیم پدر باشیم؟ حداکثر بگوییم مثلا آقای هاشمی رفسنجانی زمانی پدرسالار بوده است،آقای خاتمی تا حدودی که البته خود ایشان قائل به این القاب نیست، ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم احساس پدری کنیم که دیگران فرزندان ما باشند. ما برادرانی هستیم از جنس برادران یوسف و مقداری با هم تفاوت داریم. ممکن است یک جا ما درست بگوییم و یک جا آنها درست بگویند.

- برخی احساس می کنند نسبت به رئیس دولت اصلاحات فرزند خوانده تر هستند. این ایراد وجود دارد و مصداق آن دوستان اتحادی هستند ولی شخص آقای خاتمی اینگونه فکر نمی کند.

- البته ممکن است یک اتفاقاتی رخ دهد و حتی بر آقای خاتمی تحمیل شود؛  البته انتظار ما این است که آقای خاتمی گاهی اوقات در این قضیه صراحت لهجه بیشتری داشته باشند و از این سوءاستفاده هایی که ممکن است از ناحیه امثال ما به ایشان  روا شود فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول