اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تلاش چین برای افزایش دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسن

رئیس جمهور چین اعلام کرد، چین تلاش‌های خود را برای همکاری بین المللی ضد همه گیری افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا واکسن کووید ۱۹ برای مردم کشورهای در حال توسعه و مقرون به صرفه باشد.

تلاش چین برای افزایش دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسن

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اعلام کرد، چین تلاش‌های خود را برای همکاری بین المللی ضد همه گیری افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا واکسن کووید ۱۹ برای مردم کشورهای در حال توسعه و مقرون به صرفه باشد.

رئیس جمهور چین تأکید کرد که تقویت همکاری بین المللی در زمینه تحقیق و توسعه، تولید و توزیع واکسن‌ها و افزایش قابلیت دسترسی و مقرون به صرفه بودن آنها در کشورهای در حال توسعه به طوری که هرکسی در جهان بتواند به واکسن‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و از عهده آن برآید، مهم است».

شی جین پینگ گفت: مردم و زندگی آنها باید در اولویت اول قرار داشته و تلاش‌های بیشتری در زمینه به اشتراک گذاشتن اطلاعات و کنترل جمعی، تقویت بهداشت عمومی و همکاری پزشکی و تقویت نقش سازمان جهانی بهداشت (WHO) انجام شود.

به گفته وزارت امور خارجه چین ، چین برای بیش از ۱۶۰ کشور و سازمان بین المللی در سراسر جهان مواد بهداشتی ضد اپیدمی تهیه کرده و به بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان بین المللی واکسن می‌دهد.

در هفته گذشته ، کشورهای آفریقایی از جمله کامرون، سومالی و موریس دسته جدیدی از واکسن‌های کووید ۱۹ را که توسط سینوفارم چین تولید شده دریافت کردند. 

چین همچنین تولید واکسن مشترک را در کشورهایی از جمله اندونزی، برزیل، امارات متحده عربی، مالزی، پاکستان و ترکیه آغاز کرده است.ایمنی و اثربخشی واکسن‌های چینی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، ده‌ها کشور مجاز به استفاده از واکسن های چینی شده‌اند.

رییس جمهور چین در پایان یادآور شد، همبستگی و همکاری برای ایجاد آینده‌ای از سلامت و امنیت لازم است و چین به همکاری خود با سازمان جهانی بهداشت و سایر کشورها، تعهد خود در زمینه ساخت واکسن‌ها به عنوان یک کالای عمومی جهانی احترام می‌گذارد و کمک بیشتری به کشورهای در حال توسعه می‌کند تا با ویروس مبارزه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول