اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

توسعه روستاها در گرو ارتقای سطح توانمندی‌های مهارتی روستاییان است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بر ارتقای سازماندهی، ساماندهی،کار آمد سازی و رشد توانمندی های تخصصی، مهارتی، مدیریتی و خدمات رسانی تعاونی های روستایی و کشاورزی تاکید کرد.

توسعه  روستاها در گرو  ارتقای سطح توانمندی‌های مهارتی روستاییان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام غلامرضا نجفی در دیدار با مدیرکل تعاون روستایی اظهار کرد:  آموزش اصول تعاون و تاکید بر مشارکت جمعیت های روستایی در سیاست های دولت از ضرورت های مقطع معاصر است و تمامی دستگاه های متولی جامعه ی روستایی مکلفند تا در مسیر بهبود تولید، مانع زدایی و پشتیبانی های لازم را با توجه به شعار سال در دستور کار قرار دهند.

نجفی افزود: تعلیم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کسب و کارهای تولیدی در جوامع روستایی و تاکید برمهارت افزایی در کنار حمایت های حقوقی و تخصصی و بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی می تواند به تقویت منافع مادی و معنوی تعاونی های روستایی و کشاورزی در سطح استان و سطوح شهرستانی منتج شود.

وی با اشاره به برخی از کمبودهای جوامع روستایی گفت: در سالهای اخیر کمبود نهاده های تولید اعم از کود، بذر، سم، نهال و فقدان بروزرسانی مطلوب ماشین آلات کشاورزی و عدم تناسب تاسیسات نگهداری با حجم تولیدات کشاورزی استان یکی از زمینه های رکود در امر تولید و فعالیت افسار گسیخته دلالان محصولات کشاورزی بوده و ضرورت دارد تا دستگاه های حاکمیتی بویژه اداره کل تعاون روستایی وظایف تصدی گری خویش را در این حوزه اعمال کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بر توسعه  بازاریابی و ایجاد مراکز و بازارچه های عرضه ی محصولات کشاورزی روستاییان، سیاستگذاری پویا و نظام مند در حوزه تهیه، تامین و توزیع انواع نهادهای کشاورزی و ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی بویژه در حوزه محصولات ممتاز استان همچون خرما، انگور و میوه های استوایی تاکید کرد.

نجفی با اشاره به کارکردهای منحصربفرد اقدامات مبتنی برتوانمند سازی جوامع روستایی گفت: بدون شک این فرآیند علاوه بر افزایش تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی پایدار، به خودکفایی اقتصادی و رضایت درونی روستاییان می انجامد و از انگیزه های مهاجرت های انبوه و بی رویه به شهرها و شکل گیری پدیده ی شوم و مذموم حاشیه نشینی و گسترش بافت های ناکارآمد شهری می کاهد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول