اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آفت‌کشی ملخ مراکشی در سطح ۱۱ هکتار از اراضی رودبار

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رودبار با بیان اینکه ماه‌ها از مبارزه با آفت ملخ مراکشی می‌گذرد، گفت: در سطح حدود ۱۱ هکتار از اراضی شهرستان رودبار این کشی ملخ مراکشی انجام‌شده است.

آفت‌کشی ملخ مراکشی در سطح ۱۱ هکتار از اراضی رودبار

هوشنگ عباسقلی زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با بیان اینکه هجوم و طغیان همه‌ساله ملخ‌های مراکشی در زمین‌های شهرستان رودبار، نگرانی کشاورزان منطقه را در پی دارد، اظهار کرد: از سه و نیم دهه قبل شرایط خاص اقلیمی، آب و هوایی و مراتع خشک شهرستان رودبار موجب شده تا این شهرستان زیستگاه مناسبی برای ملخ‌های مراکشی باشد.

وی با بیان اینکه ملخ‌های مراکشی جهت تکثیر و رشد خود نیاز به تغذیه فراوان دارند، افزود: این امر می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به مراتع و مزارع کشاورزی وارد کند که در صورت مهار نشدن تمام سبزینه‌های مسیر را نابود می‌کنند.

فرماندار شهرستان رودبار با اشاره به اینکه موضوع آفت ملخ مراکشی در دستور کار کارگروه مدیریت بحران رودبار و استان قرارگرفته، تصریح کرد: در عملیات پایش و مبارزه با آفت ملخ مراکشی چهار دستگاه خودرو مجهز به سم‌پاش ULV، سه دستگاه سم‌پاش توربولاینر پشت تراکتوری و یک دستگاه خودروی پشتیبان کانون یاب توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با مشارکت اهالی شهر لوشان و روستای علی‌آباد به‌صورت تمام‌وقت در حال انجام است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رودبار با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت از بین بردن ملخ‌های مراکشی، گفت: از بهمن پارسال تا امروز در سطحی بیش از ۱۱ هزار هکتار عملیات رصد و پایش و از اواخر اسفندماه سال پیش تاکنون در سطحی حدود ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان عملیات مبارزه با ملخ مراکشی انجام‌شده و ادامه دارد.

به گفته فرماندار رودبار، در مناطق حلاج، کوثر، نمک آوران، ترک‌نشین، واریان، جمال‌آباد، ساری چم، بلستان، قره تیکان، خلخا، غار کوه، علی‌آباد بالا، خورگام، نیروگاه بادی منجیل و دیگر مناطق مبارزه با این آفت انجام‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول