اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پیش بینی نیازمندی های واکسیناسیون عمومی کرونا در قم/ تذکر کتبی استاندار به مدیرکل راهداری

استاندار قم با ابراز امیدواری درباره توجه ستاد ملی مبارزه با کرونا به اقتضائات استانی مراسم شب های قدر، از ضرورت پیش بینی نیازمندی های واکسیناسیون عمومی در استان سخن گفت.

پیش بینی نیازمندی های واکسیناسیون عمومی کرونا در قم/ تذکر کتبی استاندار به مدیرکل راهداری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به رتبه بیست و چهارم استان قم در بین ۳۱ استان کشور در موضوع همه گیری کرونا اظهار کرد: این آمار بیانگر قاطعانه تر بودن نظارت های کرونایی در استان نسبت به ۲۳ استانی است که وضعیت ابتلا و بستری های کرونایی در آن ها، نامطلوب تر از قم گزارش می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: رعایت کمتر از ۷۰ درصد در شیوه نامه های بهداشتی در بین برخی اصناف و مشاغل استان قابل قبول نیست و باید ضمن برخورد با افراد متخلّف، افزایش رعایت شیوه نامه ها هم در دستور کار باقی بماند.

استاندار قم سپس اقناع افکار عمومی در اطلاع رسانی ها، سوگیری ادارات و سازمان ها به ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، جدیت در انجام گام پنجم طرح شهید سلیمانی و کمک به اقشار آسیب پذیر بویژه در ایام ماه مبارک رمضان را از ضروریات این روزها دانست و گفت: یکی دیگر از الزامات، لزوم پیش بینی نیازمندی های واکسیناسیون عمومی در استان است، ضمن آن که افتتاح بیمارستان مادر در قم نیز در شرایط امروز یک ضرورت است.

سرمست همچنین از همه معاونان استانداری و مدیران استان خواست تا پیگیری های مربوط به مبارزه با کرونا را در حیطه وظایف خود به صورت روزانه پیگیری .و دنبال کنند.

وی با ابراز امیدواری درباره توجه ستاد ملی مبارزه با کرونا به اقتضائات استانی مراسم شب های قدر گفت: کمک به اقشار آسیب پذیر بویژه در ایام ماه مبارک رمضان نباید فراموش شود.

استاندار قم در ادامه از شهرداری قم خواست تا گزارش پیشرفت کار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن شهری بویژه پایانه های مسافربری درون شهری و همچنین آرامستان ها را در نشست هفته بعد ستاد ارائه کند، ضمن آن که سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز موظف به ارائه گزارش اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه مساجد شد.

وی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری را نیز مکلف به ارائه گزارشی از الکترونیکی شدن سه خدمت پُرمراجعه دستگاه های استانی و همچنین گزارش برخورد با دستگاه ها و کارکنان متخلف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرد، ضمن آن که کمیسیون هماهنگی بانک های استان نیز موظف به ارائه بسته پیشنهادی درباره خدمات الکترونیکی بانک ها بویژه با توجه به ایجاد محدودیت در ساعت کاری کارکنان بانک ها در شرایط فعلی شد.

سرمست در عین حال از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا گزارش مربوط به پیگیری افتتاح بیمارستان مادر را در نشست هفته آینده این ستاد ارائه کنند.

استاندار قم همچنین به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود دستور داد تا درباره ضرورت کمک به اقشار آسیب پذیر بر اساس سنت حسنه ماه رمضان، نشستی را با خیّرین قم ترتیب دهد.

وی در بخش دیگری از این نشست نیز از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواست گزارشی در حیطه کاری خود ارائه دهد که با توجه به عدم حضور ویدئوکنفرانسی محمدحسن کلهری در این نشست، دستور تذکر کتبی به وی از سوی استاندار قم بویژه با توجه به تأخیر هفته گذشته این مدیرکل صادر و دبیر ستاد مدیریت بحران استان موظف به پیگیری این امر شد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول