اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«استخدام‌های رانتی» به اسلام آباد غرب رسید/ انگشت اتهام به سوی شهردار و اعضای شورای شهر است

ماجرای استخدام‌های بی ضابطه در استان کرمانشاه تمامی ندارد و حالا با اعتراف صریح یکی از اعضای شورای شهر شهرستان اسلام آباد غرب، قطار استخدام‌های رانتی به این شهرستان نیز رسیده است!

«استخدام‌های رانتی» به اسلام آباد غرب رسید/ انگشت اتهام به سوی شهردار و اعضای شورای شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چندی پیش فعالان فضای مجازی استان کرمانشاه، با اعتراض به شائبه استخدام برخی از افراد اصلاح‌طلب در دولت واکنش نشان دادند. بنابر گفته این فعالان، لیستی ۲۰ نفره از اصلاح طلبان و فعالان ستادی حسن روحانی تهیه شده و مسئولان کرمانشاه به دنبال آن هستند که در سال آخر دولت، این افراد را به استخدام دولت در بیاورند.

در واقع بعد از حضور، نوبخت (معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور) نامه‌ای با امضای هوشنگ بازوند به وی داده می‌شود تا نسبت به جذب تعدادی از فعالان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ اقدام شود.

بیشتر بخوانید:

«استخدام رانتی» در استانداری کرمانشاه تایید شد

واکنش استانداری به ماجرای «استخدام رانتی»


 سند درخواست استخدام‌های رانتی درخبرگزاری فارس منتشر شد. چندی بعد روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نسبت به استخدام‌های رانتی استانداری کرمانشاه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد!

این اتفاق واکنش‌های منفی و شدیدی در سطح کشور ایجاد کرد و روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نیز به این مسئله تاخت، این موضوع نهایتاً مسکوت ماند و مسئولان استان کرمانشاه طی چند مصاحبه از انجام این کار شانه خالی کردند و طفره رفتند، اما به نظر می‌رسد این ماجرا هنوز تمام نشده و کماکان ادامه دارد، البته این بار چند کیلومتر آن طرف‌تر و در شهرداری اسلام آباد غرب!

ماجرای استخدام‌های رانتی شهرداری اسلام آباد غرب چیست؟

چندی پیش، «محمد خلف صیادیان» عضو شورای شهر اسلام آبادغرب در یک گفت‌وگوی اینستاگرامی خبر از استخدام برادر خود در شهرداری این شهرستان داد و عنوان داشت: یک سری از فامیل‌های ما و برادر من در شهرداری به کارگیری شده است و توجیهی برای این کار وجود ندارد و از مردم عذرخواهی می‌کنم، البته این کارها در سطح کلان هم وجود دارد و آقای روحانی، داماد خود را راس کار گذاشته‌اند!»

این اعتراف تلخ عضو شورای شهر اسلام آباد غرب، اما شروع یک ماجرای جدید است، او در گفت‌وگوی خود عنوان داشت که تعدادی از آشنایان و اقوام ما به خصوص برادرم در شهرداری به کارگیری شده‌اند و این بخش از صحبت وی از اهمیت زیادی برخوردار است! حال سوال اینجاست، چه افرادی دیگری و توسط رانت کجا استخدام شده‌اند؟

این کلاف زیاد سر درگم نیست!

صحبت‌های صیادیان خبرنگار ما را بر این داشت که ماجرای استخدام‌های رانتی اسلام آباد غرب را بیشتر واکاوی کند و سراغ تعدادی از مطلعین محلی برود. در تحقیقات صورت گرفته مشخص گردیده است که تعداد استخدام‌های رانتی بیش از ۱۰ مورد است و شهردار این شهر اصطلاحاً به هیچ کس «نه» نگفته است! علاوه بر نام صیادیان اسامی چند عضو شورای شهر دیگر نیز به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد این اعضاء فرصت‌های شغلی را به صورت نابرابر در اختیار نزدیکان خود قرار داده‌اند.

از سوی دیگر در بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردیده است که تعدادی از کارمندان شهرداری اسلام آبادغرب فرزندان خود را به کارگیری کرده‌اند که تعداد این افراد نیز ۹ نفر عنوان شده است، حال باید دید آیا این سطح از استخدام‌ با مجوز قانونی صورت گرفته است یا خیر؟

بنابر گفته آقای صیادیان، عضو شورای شهر شهرستان اسلام آباد غرب، او و تعدادی دیگر از اقوام و آشنایان سایر اعضاء شورای شهر جذب شهرداری شده‌اند و او از این بابت عذرخواهی کرده است. در حال حاضر شهرداری و رئیس شورای شهر این شهرستان پاسخی برای این سوالات ارائه نکرده‌اند.

کار اعضای شورای شهر خلاف قانون است؟ وکلا: بله!

در این خصوص آقای اردشیر محمدی، از اعضای کانون وکلای دادگستری کرمانشاه می‌گوید: ما چیزی تحت عنوان استخدام فامیلی در قانون نداریم و این نوع استخدام یک نوع رانت، تخلف و خلاف حقوق شهروندی است. 

وی می‌افزاید: به اعتقاد بنده هرگونه استخدام فامیلی در شوراهای شهر تخلف است و طبق ماده ۷۹ تشکیلات شورای شهر قابل پیگیری است.

مسئله استخدام‌های رانتی در سطح کلان کشور نیز دیده می‌شود و متاسفانه مسئولان و مدیران جزء کشور نیز با همین توجیه اقدام به استخدام‌های رانتی و فامیلی کرده‌اند، حال باید دید که واکنش رسمی مسئولان ذی ربط به این اتفاقات چه خواهد بود، آیا این استخدام‌ها را تکذیب خواهند کرد؟ مجدداً رسانه‌ها را تهدید خواهند کرد یا مثل آقای صیادیان بعد از استخدام به فکر عذرخواهی خواهند افتاد؟

اسامی افراد استخدام شده در بخش‌های مختلف شهرداری اسلام آباد غرب نزد خبرگزاری فارس محفوظ است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول