اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حل مشکل برق ۴ روستای ملایر/ لزوم رفع مشکل آبرسانی آب از سد کلان

فرماندار ملایر از حل مشکل برق چهار روستای شهرستان خبر داد و بر رفع مشکل طرح آبرسانی آب شرب از سد کلان تأکید کرد.

حل مشکل برق ۴ روستای ملایر/ لزوم رفع مشکل آبرسانی آب از سد کلان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر قدرت‌الله ولدی ظهر امروز در سومین نشست رفع موانع تولید با موضوع «آب» و در راستای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید اظهار کرد: باید در جلسه هفته آینده نماینده مردم ملایر در مجلس و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در وزارت نیرو سهمیه حقابه سال ۹۸ و ۹۹ این شهرستان را مورد بررسی قرار دهند.

وی ضمن تاکید بر رفع مشکل طرح آبرسانی آب شرب ملایر از سد کلان گفت: برای گلخانه «پیمان دشت» نیز به عنوان یک طرح مهم اقتصادی مقرر شد سهمیه خاصی طی دو هفته آینده به این مجموعه اختصاص یابد تا سرمایه گذار هر چه سریعتر فعالیت اقتصادی خود را آغاز کند.

فرماندار ملایر ادامه داد: در زمینه صدور مجوز برای ایستگاه‌های پمپاژ ثانویه چاه‌های عمومی شهرستان نیز باید در جلسه وزارت نیرو مجوز خاص شهرستان ملایر برای برق‌دار شدن آنها صادر شود.

وی از رفع مشکلات برق چهار روستای توتل، حاجی آباد، بوربور و توچغاز خبر داد و خواستار توجه به این مهم شد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان نیز با اشاره به انتقال آب سد کلان به ملایر اظهار کرد: خط انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر ۳۸ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر از این خط انتقال از سد کلان تا مخزن مجاور سپاه تکمیل شده و دو پیمانکار ساخت شیرآلات و اجرا برای تکمیل سه کیلومتر خط انتقال باقیمانده از مخزن مجاور سپاه تا مخزن پیرویلان، مشغول کار هستند.

منصور ستوده با اشاره به  افتتاح تصفیه خانه پایین دست سد کلان در اسفندماه سال گذشته افزود: این تصفیه‌خانه با هزینه ۴۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و به روش BOT تکمیل شد که به طور متوسط ۳۸۰ لیتر در ثانیه آب را می‌تواند برای شهر ملایر تصفیه و تأمین کند.

وی افزود: در حال حاضر با انتخاب پیمانکار، شستشو و ضدعفونی لوله‌های انتقال آب از سد کلان به ملایر در حال انجام است و تا دو هفته دیگر  فاز نخست آبرسانی از سد کلان وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان با اشاره به  تکمیل ۱.۲ کیلومتر از این سه کیلومتر خط انتقال باقیمانده توسط دو شرکت ذوب‌ریزان و آب بندان هگمتانه تصریح کرد: با تکمیل این خط انتقال و شستشوی لوله‌ها، تا پایان شهریورماه فاز دوم طرح آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر آب به مخزن مجاور سپاه طی هفته گذشته وارد مدار شده است گفت: بعد ار ورود مدار فاز نخست آبرسانی، به علت وجود گل و لای در لوله های خط انتقال، گل آلودگی در آب شرب برخی نقاط شهر مشاهده شد که سریعا آب قطع و از طریق لوله‌های خط انتقال خارج شد.

ستوده با بیان اینکه آب خروجی از تصفیه‌خانه سد از کیفیت بالا، استانداردها و پارامترهای لازم برخوردار است، گفت: به زودی مشکل برطرف شده و آب با کیفیت و سالم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ۱۸ کیلومتر از ۲۶ کیلومتر خط برق رسانی تکمیل شده و ۶ کیلومتر باقیمانده قرار است توسط شرکت برق به صورت پایداری شبکه و دومداره کردن آن انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برق این ۶ کیلومتر تأمین است و مشکلی در تأمین برق رسانی تصفیه خانه نداریم.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول