اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پیشرفت ۹۰ درصدی آزاد راه خرم آباد– اراک/ فاز نخست خرداد به بهره‌برداری می رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فاز اول پروژه آزاد راه خرم آباد - اراک حد فاصل خرم آباد تا بروجرد است که با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است.

پیشرفت ۹۰ درصدی آزاد راه خرم آباد– اراک/ فاز نخست خرداد به بهره‌برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، خیرالله خادمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه آزاد راه خرم آباد - اراک  گفت: آزاد راه خرم آباد - اراک  بخشی از کریدور آزاد راهی شمال به جنوب است که در قالب آزاد راه تهران به بندر امام در حال اجرا است  و با بهره برداری از این آزاد راه، مسیر بین خرم آباد به اراک حدود ۳۵ کیلومتر نسبت به حال فعلی کوتاه می‌شود.

وی افزود: زمان سفر نزدیک به یک ساعت نسبت به حالت فعلی کوتاه خواهد شد و بنا بر این تأثیر خیلی زیادی در ایمنی و کاهش زمان سفر در این مسیر دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه ما این است که این آزاد راه را در دو فاز به بهره برداری برسانیم بیان کرد: فاز اول حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد است که با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است و امروز برنامه‌ای که تدوین شد این بود که بتوانیم طی دو ماه آینده پنج تا شش درصد باقی مانده را به اتمام برسانیم  و پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این بخش، فاصله بین بروجرد تا خرم آباد یا برعکس، حدود ۳۴ کیلومتر نسبت به حالت فعلی کوتاه می‌شود و زمان نیز حدود ۴۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند و نسبت به حالت فعلی نصف می شود.

خادمی تصریح کرد: این پروژه به صورت آزاد راه شش خطه است و ایمنی تردد و ظرفیت ترافیکی آن ارتقا و گردنه‌هایی که در مسیر وجود دارند حذف خواهند شد و این مسیر به صورت یک مسیر ایمن، با ظرفیت بالا و زمان سفر کوتاه، برای مردم قابل استفاده است.

وی عنوان کرد: این آزاد راه برای لرستان بسیار مؤثر است، با تکمیل این پروژه زمان سفر مرکز استان به تهران را به حدود چهار ساعت می‌رساند که می‌تواند با سفر هوایی قابل رقابت باشد و برای توسعه استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژه بخشی از کریدور سرتاسری آزاد راه ما است که به عنوان یک حلقه مفقوده این وسط باقی مانده و امیدواریم با بهره برداری از این بخش، این کریدور آزاد راهی تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، ارزش به روز این عدد، نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است بیان کرد: فکر می‌کنیم برای بهره برداری از فاصله خرم آباد تا بعد از بروجرد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع باید تخصیص داده شود که امروز قرار شد از منابع اعتباری دولت ۲۰۰ میلیارد تومان و قرارگاه خاتم نیز ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان سرمایه گذاربرای این پروژه تخصیص داده شود.

خادمی در رابطه با برنامه زمان بندی بهره برداری از این پروژه افزود: برنامه زمان‌بندی ما برای پایان این پروژه، دهه فجرسال ۹۹ بود که با توجه به اینکه باید منابع اعتباری تخصیص پیدا می‌کرد و یک سری مشکلات رانشی نیز با توجه به سیلاب سال گذشته داشتیم و بعضی سازه‌ها و پل‌ها باید باز طراحی می‌شدند که اینها انجام شد، تقاطع بالای بروجرد نیز اضافه شد و باعث شد که در بهره برداری از پروژه تأخیر داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول