اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برنامه‌های ستاد امر به معروف بازدارنده باشد

امام جمعه ملایر با بیان اینکه برنامه‌های ستاد امر به معروف باید بازدارنده باشد گفت: فعالان فرهنگی عملکرد جزیره‌ای را کنار بگذارند.

برنامه‌های ستاد امر به معروف بازدارنده باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری ظهر امروز در اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ملایر در سال جاری با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی دینی و فرهنگی است اظهار کرد: طبق فرموده قرآن کریم قدرت باید دست اسلام و اهلش باشد.

 وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، خطرات فضای مجازی را جدی خواند و گفت: برای مدیریت فضای مجازی باید یک مدیریت مهندسی، حساب شده و کارشناسی انجام شود و با برنامه جلو برویم.

امام جمعه ملایر با اشاره به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: طبق فرموده قرآن و روایات امر به معروف و نهی از منکر باید درست انجام شود و امروز اجرای این فریضه مهم نیز نیازمند برنامه‌‌ریزی و بازنگری است.

وی با بیان اینکه‌ معنای اصلی امر به معروف و نهی از منکر یعنی قانون‌گذاری خوب، اقدام خوب و بازدارنده تصریح کرد: در شهرستان کارهای بسیار خوبی توسط بسیاری از نهادها انجام می‌شود اما بازدارنده نیست و باید بازنگری شود.

برقراری با بیان اینکه فعالان فرهنگی ما در بسیاری از امور در حال کار و فعالیت هستند اما جزیره‌ای عمل می‌کنیم گفت: همه ارگان‌ها از جمله سپاه، نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی و سایر ارگان‌های فرهنگی باید با هم باشند و ماهانه یک جلسه را داشته باشیم تا آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان را احصا کرده و با تشکیل اتاق فکر برای رفع مشکلات گام برداشت.

وی بر تشکیل اتاق فکر فرهنگی تاکید کرد و گفت: جلسات باید خروجی خوبی داشته باشد و نتیجه آن را در سطح شهرستان مشاهده کنیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر در ماه مبارک رمضان هستیم افزود: حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود بنابراین باید با افرادی که به خود اجازه حرمت‌شکنی و تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف تنها تذکر لسانی نیست و می‌تواند مکتوب باشد تصریح کرد: اطلاع رسانی خوبی باید در این زمینه داشته باشیم در صورتی که اطلاع رسانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ضعیف است.

برقراری خطاب به مسئولان فرهنگی خاطرنشان کرد: هرکس در حیطه کاری خودش کارش را درست انجام دهد و کوتاهی خود را جبران کند بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

سید جواد حسینی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز با بیان اینکه باید مصوبات اجرایی شود گفت: کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و سایر حوزه‌هاست و تنها به موضوعاتی چون حجاب ختم نمی‌شود.

 معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ملایر نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به وضعیت قرمز شهرستان مصوبات ستاد ملی کرونا در این شهرستان به صورت مستمر در حال اجراست گفت: با هر نوع تخلف که برخلاف مصوبات ستاد باشد برخورد می‌شود.

حسین فارسی با بیان اینکه در ستاد  امر به معروف و منکر شهرستان نیاز است که در زمینه امر به معروف چند گروه تشکیل شود تا نسبت به تذکر لسانی اقدام شود تصریح کرد: با افراد حرمت شکن در ماه رمضان باید با جدیت برخورد صورت گیرد.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول