اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

معاون دادگستری تهران: دلالی و واسطه‌گری در تهران نظام‌مند می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از نظام‌مند شدن دلالی و واسطه گری خبر داد.

معاون دادگستری تهران: دلالی و واسطه‌گری در تهران نظام‌مند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دیزجی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در نشستی تخصصی با سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت شیوه نامه اجرایی ساماندهی و نظام‌مند کردن دلالی را امضا کرد و مقرر شد این شیوه نامه در سطح استان تهران به صورت پایلوت اجرا شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: با اجرای این طرح، علاوه بر ساماندهی و نظام‌مند کردن دلالی و پیشگیری از جرایم و دعاوی ناشی از واسطه گری، قیمت‌ها در حوزه‌های مربوطه نیز تعدیل و منطقی می‌شود که این به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

وی اظهار کرد: علی رغم این که قانون گذار در طی سالیان گذشته در این خصوص قوانینی را وضع کرده است؛ ولی کماکان، چون دستورالعمل اجرایی جامع و کاملی برای نحوه فعالیت و ساماندهی دلالان (واسطه گران) وجود نداشته، این امر باعث شده که دلالان در کنار متصدیان امر فعالیت کنند و در مواقعی که دعاوی مختلفی (اعم از حقوقی و کیفری) بخاطر فعالیت‌های آن‌ها در جامعه مطرح می‌شود، دلالان فاقد مسئولیت شناخته شوند و متصدیان امر جوابگوی اقدامات انجام شده توسط واسطه گران شوند.

دراین نشست مقرر شد شیوه نامه اجرایی مذکور در سطح استان تهران به صورت پایلوت در نمایشگاه‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو و میادین میوه و تره بار تهران اجرایی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول