اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اقدام قابل توجه یک خانواده در چاروسا مقابل کرونا

یک خانواده چاروسایی در اقدامی قابل توجه برای جلوگیری از تجمع و شیوع بیشتر بیماری کرونا مراسم ختم نزدیکانش را به بعد از نماز صبح موکول کرد.

اقدام قابل توجه یک خانواده در چاروسا مقابل کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، این روزها بیشترین خبرهایی که در گوشه و کنار به گوش می رسد اخبار کرونایی است، اخبار ناگواری که روز به روز بیشتر شنیده می شود.

در طول یکسال و چند ماه گذشته از شیوع کرونا همچنان شرایط سخت تر و مرگ و میر بیشتر می شود.

اما آنچه این روزها برای عموم مهم است مواظبت و سلامت مردم است و تمامی متخصصان و پزشکان و کارشناسان دنیا بر این باورند که تا مردم نخواهند کرونا همچنان ادامه دارد و دورهمی و تجمعات یکی از مهمترین عوامل بیماری کروناست.

 فرهنگ سازی یکی از مهمترین کلید واژه‌های موفقیت مقابل این بیماری است و حضور در تجمعات و دور همی‌ها مهمترین عامل شیوع این بیماری است.

این روزها بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه وضعیت نامناسبی در زمینه بیماری کرونا دارد به نحوی که در روزهای قبل از عید نوروز فوتی کرونایی نداشت اما متاسفانه وضعیت نامناسب و تجمعات زیاد سبب شد تا این روزها یکی پس از دیگری بر آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری افزوده شود.

صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی که خود این روزها از پیشگامان حذف تجمعات در منطقه است و تریبون های مسائل دینی به خصوص نماز جمعه را تعطیل کرده حضور در مراسمات ختم را واجب ندانسته و از عموم می خواهد که این بیماری را باور کنند و مراسمات ختم را با حداقل افراد و جشن ها را به تاخیر بیاندازند.

کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه در سفر چند روز گذشته به قلعه رئیسی مراسمات ختم را یکی از عوامل بسیار مهم در بیماری کرونا دانست و با تذکری از کارکنان و مدیران خواست تا در تجمعات شرکت نکنند.

داربام بخشدار چاروسا هم با تذکری به مسئولان غسالخانه ها و صاحبان مراسمات ختم بر عزم جدی برخورد قانونی برای افرادی که از قانون تخطی می کنند از برخورد با صاحبان مراسمات ختم و جشن ها از سوی بخشدار و هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی خبر داد.

اما آنچه که امروز بسیار مهم و تاثیرگذارتر است فرهنگ سازی است که از سوی مردم در گوشه گوشه مناطق مختلف برای جلوگیری از این بیماری به نمایش می گذارند و امروز شاهد صحنه بسیار زیبا از یک خانواده فرهنگی در مراسم ختم بودیم.

یک فرهنگی از اهالی روستای دشت آزادی چاروسا در اقدامی جالب پس از درگذشت مادر خود مراسم را به جهت جلوگیری از تجمع مردم صبح امروز ساعت 6 و 30 دقیقه برگزار کرد تا تجمع زیاد سبب شیوع افزایش این بیماری نشود.

این اقدام با همکاری مرکز بهداشت و درمان، بهورز، دهیار روستا و مسئول غسالخانه هماهنگی شد و مورد استقبال فرزندان مرحومه قرار گرفته و امروز صبح مراسم را با تعدادی بسیار اندک برگزار کردند.

داربام بخشدار چاروسا با تقدیر از  خانواده حکمتیان عنوان کرد: این اقدام کمک به فرهنگ سازی برای کسانی بود که اعتقاد به برگزاری مراسمات ختم با جمعیت زیاد دارند و این اقدام نشان از درک و درایت خانواده داشته و کمکی برای سلامت مردم است.

به گزارش فارس این اقدام خانواده چاروسایی در حالی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و در نقاط مختلف به دلیل زندگی عشیره‌ای گاها برنامه‌های تدفین و تشییع چند هزار نفری در این وضعیت مرگبار کرونایی برگزار می‌شود و چنین اقداماتی سبب فرهنگ‌سازی جهت برپایی مراسم‌ها با کمترین جمعیت می‌شود.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول