اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بومی‌سازی تمام دستگاه‌های آزمایشگاه پاتولوژی توسط شرکتی دانش‌بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده همه دستگاه‌های مورد استفاده در آزمایشگاه پاتولوژی را بومی‌سازی کند.

بومی‌سازی تمام دستگاه‌های آزمایشگاه پاتولوژی توسط شرکتی دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید رمضانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پویا احراز  صنعت نوین قشم، گفت: تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز در آزمایشگاه‌های پاتولوژی در این شرکت دانش بنیان تولید می شود که برای تشخیص بیماری‌های مختلف از جمله سرطان می توان از آنها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پویا احراز  صنعت نوین قشم، در ادامه بیان کرد: برای نمونه یک بیمار زمانی که به پزشک مراجعه می‌کند و علائم یک بیماری خاص در وی مشاهده می‌شود، پزشک دستور می‌دهد که مقداری از بافت بدن بیمار از اندام و محیطی که مشکوک به بیماری است، برداشته شود.

وی افزود: این بافت در آزمایشگاه پاتولژی مورد برررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که مثلاً آلوده به سرطان هست یا خیر. برای تشخیص این مسئله به دستگاه‌های مختلفی نیاز هست. یک دستگاه ممکن است وظیفه برش بافت را داشته باشد و یک دستگاه دیگر نیز بافت را بررسی کند.

این فعال دانش‌بنیان ضمن ارائه توضیحات بیشتر، ادامه داد: در واقع در یک آزمایشگاه پاتولوژی زنجیره‌ای از دستگاه‌های مختلف برای تشخیص وجود دارد که ممکن است شامل 20 یا 30 دستگاه مختلف هم بشود. پیش از این تقریباً همه این دستگاه‌ها از خارج از کشور وارد می‌شد، اما در حال حاضر ما فناوری ساخت ان تجهیزات را داریم و همه این دستگاه‌ها را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

رمضانی با اشاره به تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه گفت: قیمت دستگاه‌های ما تقریباً یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی است. شاید یک دستگاه آمریکایی ظاهر زیباتری هم داشته باشد، اما ما مدعی هستیم که در برخی اوقات فناوری دستگاه‌های ایران‌ساخت ما حتی از این دستگاه‌ها نیز بالاتر است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پویا احراز  صنعت نوین قشم همچنین بیان کرد: در حال حاضر در برخی بیمارستان‌ها به دلیل عدم وجود یک قطعه کوچک، دستگاه گران قیمت خارجی بلااستفاده مانده است. چون قطعه‌اش وجود ندارد، در حالی که ما خدمات پس از فروش گسترده، گارانتی 3 ساله و حتی خدمات تعویض دستگاه معیوب را به مشتری ارائه می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول