اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شرایط برای تولید انبوه واکسن کووپارس در پاییز فراهم می‌شود

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با بیان این که تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده ای در روند مطالعه بالینی مشاهده نشده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان شرایط برای تولید انبوه واکسن کووپارس فراهم شود.

شرایط برای تولید انبوه واکسن کووپارس در پاییز فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سعید کلانتری، محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، ظهر امروز در مراسم رونمایی از دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس، گفت: تزریق اول و دوم فاز نخست این واکسن با موفقیت پشت سر گذاشته شد و امروز دوز استنشاقی برای اولین بار تجویز شد.

وی تصریح کرد: تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده ای در روند  مطالعه مشاهده نشده و نشان داده واکسن بسیار کم عارضه ای است.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با این یادآوری که مطالعه به صورت دوسوکور اجرا می شود و فعلا در مورد ایمنی زایی آن نمی توان نظر قطعی داد، افزود: هدف فاز اول، بررسی ایمنی و بی خطر بودن واکسن است که به نظر می رسد این هدف حاصل شده و امیدواریم پس از مشخص شدن آنالیز داده ها، اواخر اردیبهشت فاز دوم مطالعه را شروع کنیم.

کلانتری همچنین از غربالگری داوطلبان فاز دوم کارازمایی بالینی خبر داد و گفت: به محض اخذ مجوز برای آغاز فاز دوم، به سرعت وارد این مرحله شده و در کوتاه ترین زمان نسبت به ایمنی واکسن اطمینان حاصل کرده و هر چه سریع تر واکسنی موثر و ایمن به دست هموطنانمان برسانیم.

به گفته وی، پیش بینی می شود اواخر شهریورماه امکان تولید انبوه واکسن فراهم باشد.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول