اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خلع ید 70 هکتار زمین توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: به افرادی که زمین برای احداث شهرک صنعتی تملک کردند اما اقدامی انجام ندادند هشدار می‌دهم که در سال 1400 نیز 30 قرار داد فسخ و خلع ید می‌شود.

خلع ید 70 هکتار زمین توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، محمد جواد بگی ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید در شهرستان گلپایگان اظهار داشت: به منظور توسعه شرکت‌های صنعتی گلپایگان واگذاری ۷۵ هکتار زمین برای استقرار صنایع تا رده سه زیست محیطی در دستور کار قرار گرفت که ۵۰ هکتاری که در محدوده معادن شهرستان بود در شورای معادن استان اصفهان واگذار شد که به زودی از محدوده معادن کسر و توسط اداره راه و شهرسازی به شرکت شهرک صنعتی گلپایگان اضافه خواهد شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ برای شرکت شهرک صنعتی گلپایگان حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که ۳۵ میلیارد تومان آن در راستای ایجاد شبکه جمع‌آوری پساب و تصفیه خانه تخصصی فاضلاب انسانی و صنعتی شهرک به منظور بازچرخانی آب، ایجاد سیستم فضای سبز غیرمثمر برای تهویه مناسب هوای شهرک، حفظ محیط زیست و ایجاد زیر ساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی جدید صرف می‌شود.

بگی با اشاره به تعیین تکلیف زمین‌های بلااستفاده مانده در شهرک صنعتی گلپایگان گفت: به افرادی که زمین برای احداث شهرک صنعتی تملک کردند اما اقدامی انجام ندادند هشدار می‌دهم که مراحل احداث را انجام دهند، در سال ۱۴۰۰ نیز ممکن است ۳۰ قرارداد فسخ و خلع ید شود.

وی افزود: در استان اصفهان، در سه سال گذشته زمین‌هایی که از دهه ۷۰ تا سال ۹۸ حتی به صورت دیوارکشی و فنداسیون کاری بود، خلع ید و در اختیار شرکت شهرکت‌های صنعتی استان برای واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید قرار گرفت، در استان اصفهان سال ۹۹ به متراژ ۷۰ هکتار زمین بلااستفاده خلع ید شده است، در گلپایگان نیز طی سه سال گذشته ۱۱ مورد زمین خلع ید شده است.

واگذاری ۲۰ هکتار زمین برای ایجاد پارک علم و فناوری در گلپایگان

در ادامه حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان اظهار کرد: گلپایگان در ردیف شهرستان‌های متقاضی زمین برای توسعه شهرک صنعتی و احداث کارخانجات است که برای توسعه شهرک صنعتی گلپایگان قرار شد که از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان از مردادماه زمین به متقاضیان واگذار شود.

وی افزود: به منظور توسعه شهرک صنعتی سعیدآباد ظرف مدت یک هفته منابع طبیعی اقدامات تحقیقاتی برای قابلیت جانمایی توسعه شهرک صنعتی را انجام می‌دهد تا سپس واگذاری زمین صورت گیرد.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه در کشور، پارک علم و فناوری در مراکز استان‌ها ایجاد شده است اما در استان اصفهان این امر مهم در شهرستان گلپایگان نیز ایجاد می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای فاز نخست پارک علم و فناوری به زودی راه و شهرسازی ۲۰ هکتار زمین واگذار می‌کند که علاقمندان در حوزه دانش بنیان می‌توانند به شهرک علمی و فناوری مراجعه کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ص۱۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول