اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستگیری 22 داعشی در منطقه کردستان عراق

سازمان امنیت منطقه کردستان عراق طی بیانیه‌ای از خنثی کردن یک طرح توطئه داعش در این منطقه و دستگیری 22 تروریست خبر داد.

دستگیری 22 داعشی در منطقه کردستان عراق

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان امنیت منطقه کردستان عراق موسوم به «آسایش»، از خنثی کردن یک طرح تروریست داعش برای هدف قرار دادن مناطق مختلف و دستگیری ۲۲ تروریست از جمله «ابوعلی الجمیلی» که خود را والی فلوجه می‌دانست خبر داد.

بر اساس بیانیه سازمان امنیت منطقه کردستان عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الشرقیه» منتشر شد، در عملیات نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف سلیمانیه، چمچمال، سید صادق، پشدر و منطقه گرمیان، یک باند تروریستی داعش منهدم و 22 متهم به عضویت در این باند و مشارکت در حملات تروریستی دستگیر شدند.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی در برابر داعش را اعلام کرد. این گروه تروریستی یک سوم از مساحت این کشور را در اشغال خود داشتند.با این وجود هنوز هسته‌های خاموش این گروه تروریستی در برخی مناطق عراق به صورت پراکنده حملاتی را انجام می‌دهند.

آسایش اعلام کرد که علی الکردی، یونس الکردی، ابودردا، بن لادن الکردی، محمد الکردی، ابوشهاب و هاران از جمله تروریست‌های دستگیر شده در این عملیات هستند و اغلب این تروریست‌ها برای  تهیه مواد انفجاری، انجام عملیات‌های تروریستی، آدم ربایی، ترور افسران امنیتی و ... آموزش دیده بودند.

بنابراین گزارش ابوعلی الجمیلی که والی داعش در فلوجه بود؛ با هویتی جعلی وارد منطقه کردستان شده بود. وی تا پیش از بیعت با داعش در سال ۲۰۱۴، با القاعده ارتباط داشت و یکی از تروریست‌های متهم به مشارکت و نظارت بر انجام ده‌ها عملیات تروریستی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول